لینک های دسترسی

Breaking News

داعش از کشته شدن رهبر این گروه خبر داد


گروه دولت اسلامی (داعش) روز چهارشنبه ۳۰ نومبر (نهم قوس) از کشته شدن ابو حسن الهاشمی القریشی، رهبر این گروه در جنگ خبر داده گفت که جانشین وی تعیین شده است.

یک سخنگوی داعش با نشر یک پیام صوتی از این موضوع خبر داده، اما نگفته است که رهبر این گروه چه زمانی و در کجا در جنگ کشته شده است. بر اساس این پیام، ابو الحسین الحسینی القریشی از این پس رهبری این گروه را به عهده دارد.

داعش به تاریخ ۱۰ مارچ ۲۰۲۲ میلادی و در پی مرگ رهبر پیشین این گروه، ابوالحسن الهاشمی القریشی را منحیث رهبر جدید این گروه معرفی کرد.

پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی و ابو ابراهیم الهاشمی القریشی رهبران پیشین گروه دولت اسلامی که در حملات نظامیان امریکایی کشته شدند، این سومین رهبر داعش است که کشته می‌شود.

داعش در سال ۲۰۱۴ با تصرف بخش‌های اعظم عراق و سوریه، خلافت خود خواندۀ خود را اعلام کرد، اما در اثر عملیات ایتلاف به رهبری ایالات متحده این گروه در عراق و سوریه اکثر ساحات زیر تصرف خود را از دست داده و تنها سلول‌های خفتۀ آن گاهگاهی حملاتی را در این دو کشور انجام می‌دهند.

سخنگوی گروه داعش در مورد رهبر جدید این گروه معلومات نداده و تنها از وی به عنوان "مجاهد" یاد کرده و از وفاداران این گروه خواسته است که با وی بیعت کنند.

XS
SM
MD
LG