لینک های دسترسی

Breaking News

اسلام آشتی‌گرا، حربۀ جدید بر ضد افراطگرایی


ناامنی و فقر در کشورهای اسلامی به باور شرکت کننده‌گان این نشست عوامل افراطگرایی در جوامع اسلامی خوانده شد
ناامنی و فقر در کشورهای اسلامی به باور شرکت کننده‌گان این نشست عوامل افراطگرایی در جوامع اسلامی خوانده شد

معاون رئیس جمهور اندونیزیا از رهبران آن کشور خواسته است که برای مهار کردن افراطگرایی که اغلباً از تفسیر نادرست آموزه های اسلامی ناشی می شود، پیام اسلام شکیبا و با مدارا را ترویج کنند.

یوسف کالا گفت " فکر می کنم جوانانی که باور قوی ندارند بیش از همه مستعد گرویدن به تندروان اند، نه به خاطر ثروت یا انگیزۀ سیاسی بلکه به خاطر یافتن راه کوتاه رسیدن به جنت."

آقای کالا روز دوشنبه در نشست بین المللی رهبران میانه رو اسلامی در جاکارتا پایتخت اندونیزیا در این مورد صحبت کرد.

هدف این نشست که آن را نعضت العلما – بزرگترین سازمان اسلامی اندونیزیا – ترتیب داده است، پیام رسانی در مورد اهمیت ترویج اسلام آشتی‌گرا برای مبارزه با افراطگرایی در سرتاسر جهان می باشد.

امام عزیز رئیس این نشست گفت که نعضت العلما خواستار تقویت اسلام میانه رو برای مبارزه با هراس افگنی و افراطگرایی است. او ناامنی در شماری از کشورهای اسلامی را عامل اصلی افراطگرایی خواند و گفت "تازمانیکه این منازعات حل نشود، افراطگرایی به رشد خود ادامه خواهد داد."

فقر که دامنگیر شمار زیاد کشورهای اسلامی است، یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در نشست بین المللی رهبران میانه رو اسلامی بود. در این نشست که از تاریخ هشتم تا ۱۱ ماه روان ادامه دارد، ۳۵ روحانی میانه رو اسلامی از ۲۵ کشور جهان شرکت کرده است.

اندونیزیا پرنفوس‌ترین کشور مسلمان در جهان است که چندین بار شاهد حملات تندروان اسلامی بوده است. مرگبارترین این حملات، بم گذاری سال ۲۰۰۲ در جزیرۀ بالی بود که ۲۰۲ کشته برجاگذاشت. اکثر قربانیان این رویداد گردشگران خارجی بودند.

XS
SM
MD
LG