لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل خواستار مسدود شدن تویتر خامنه‌ای شد


در پی اظهارات ضداسراییلی رهبر ایران، اسراییل از تویتر خواسته است صفحهٔ آیت‌الله علی خامنه‌ای را فوراً مسدود کند.

اوریت فارکاش هاکوهن، وزیر امور استراتیژیک اسراییل با نشر پیامی در تویتر گفته است که از مدیران تویتر خواسته است تا به دلیل نشر پیام‌های یهودستیزانه، تویتر علی خامنه‌ای را مسدود کند.

روزنامۀ تایمز آف اسراییل نیز گزارش داده است که خانم هاکوهن با ارسال نامه‌ای به جک دورسی، مدیر عامل تویتر، به نمونه‌هایی از پیام های تویتر خامنه‌ای اشاره کرده است که در آن رهبر ایران خواستار ریشه کن شدن و نابودی اسراییل شده است.

هفتۀ گذشته علی خامنه‌ای در صفحهٔ تویتراش پوستری را از سایت خامنه‌ای را نشر کرده بود که درباره مناقشه اسراییل و فلسیطین عبارت "راه‌حل نهایی" یا "Final Solution" را کار گرفته بود.

در زمان حاکمیت نازی‌ها در آلمان به رهبری هتلر عبارت "راه حل نهایی" برای کشتار جمعی و سیستماتیک یهودیان استفاده شده بود.

این اظهارات رهبر ایران، واکنش‌ های بین المللی را در قبال داشت.

مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده در یک پیام تویتر، ضمن بازنشر تویت خامنه‌ای نوشت: "شگفت‌آور است که جواد ظریف و رهبر ایران فراخوان هتلر برای نسل کشی را بازگو می‌کنند. "این شرارت باید هر آن گمانی را باطل کند که گویا این رژیم (ایران) به جامعه کشورها تعلق دارد."

همچنین بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل در واکنش به تویت خامنه‌ای در تویتی خطاب به وی نوشت " او باید بداند که هر حکومتی که اسراییل را تهدید به نابودی کند، خودش را در خطر نابودی خواهد یافت."

ملل متحد نیز اظهارات مقامات ایرانی را تقبیح کرده گفته است که در مقابل هر نوع نژادپرستی و نفرت ایستاده خواهد بود و برای صلح و ثبات در شرق میانه تلاش خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG