لینک های دسترسی

Breaking News

واشنگتن به مسکو: اسد را تجهیز و حمایت نکنید


آقای کری در باره اوضاع سوریه و حمایت روسیه از اسد با همتای روسی اش صحبت تلفنی کرد
آقای کری در باره اوضاع سوریه و حمایت روسیه از اسد با همتای روسی اش صحبت تلفنی کرد

جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا در گفت و گویی تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نسبت به گزارش هایی که حاکی است مسکو قصد دارد بر حضور نظامی خود در سوریه بیافزاید ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفت آقای کری گفت اگر چنین گزارش هایی درست باشد، این اقدامات می تواند به مناقشه شدت بخشد، موجب تلفات بیشتر در میان غیر نظامیان شود، جریان آوارگان را افزایش دهد وبه بروز خطر در گیری با ائتلاف ضد داعش منجر شود.

سخنگو گفت که کری و لاوروف موافقت کردند که بحث در باره مناقشه سوریه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادامه پیدا کند.

در هیمن حال روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده که روسیه یک گروه نظامی پیشگام به سوریه فرستاده است و اقداماتی را روی دست گرفته که واشنگتن می ترسد ممکن است نشانه ای بر گسترش حمایت نظامی روسیه از بشار الاسد باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز جمعه گفت که مسکو حمایت های آموزشی و لوژستیکی برای ارتش سوریه فراهم می آورد. این نخستین بار است که میزان مداخله روسیه در جنگ سوریه آشکارا تائید می شود.

پوتین گفت هنوز زود است درباره درگیری مستقیم روسیه در عملیات نظامی علیه داعش در سوریه بحث شود، اما آقای پوتتین گفت که مسکو هر حمایت جدی و تجهیزاتی را برای دمشق فراهم می کند.

روز پنجشنبه سخنگوی قصر سفید گفت که واشنگتن گزارش هایی را که حاکی است مسکو پرسونل نظامی و طیاره به سوریه فرستاده از نزدیک دنبال می کند.

XS
SM
MD
LG