لینک های دسترسی

Breaking News

انتقاد قانونگذاران امریکایی از 'فقدان شفافیت' در مذاکرات با طالبان


شماری از قانونگذاران امریکایی از مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده انتقاد کرده اند که گویا به زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان اجازه نمی‌دهد تا در مورد روند جاری مذاکرات میان امریکا و طالبان به کانگرس گزارش بدهد.

اعضای دموکرات کمیتۀ امور خارجی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده با ارسال نامه‌ای به آقای پمپیو، او را به "بی میلی" در گزارشدهی از روند جاری مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان متهم کرده است.

در این نامه تاکید شده است که زلمی خلیلزاد ظرف هفت روز پس از بازگشت به ایالات متحده، برای گزارشدهی به کمیتۀ یاد شده حاضر شود.

در این نامه آمده است "فقدان شفافیت وزارت خارجه با کانگرس در خصوص موضوع سیاست خارجی با این بزرگی، غیر قابل قبول بوده و مانع انجام مکلفیت‌های قانونی نظارتی این نهاد می‌شود".

قانونگذاران امریکایی ماه گذشته، زمانیکه آقای پمپیو به کانگرس گزارش می‌داد نیز خواستار گزارشدهی آقای خلیلزاد شده بودند. در نامه آمده است که آقای پمپیو در پاسخ به این درخواست ابراز نگرانی کرده بود که مبادا قانونگذاران امریکایی جزییات این مذاکرات "محرم" را فاش کنند.

نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان تا کنون پنج بار با نمایندگان طالبان دیدار کرده و شماری از مقام‌های افغان نیز به گونۀ مستقیم و غیر مستقیم انتقاد و ابراز نگرانی کرده اند که گویا آقای خلیلزاد جزییات گفتگو‌هایش با طالبان را با حکومت افغانستان شریک نساخته است.

XS
SM
MD
LG