لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان را مهم خواند


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان از دیدار رییس جمهور غنی با نخست وزیر پاکستان استقبال کرده و بهبود روابط میان کابل و اسلام آباد را مهم عنوان کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان و عمران خان، صدراعظم پاکستان دیروز جمعه (۱۰ جوزا) در حاشیه چهاردهمین اجلاس سران سازمان همکاری های اسلامی در عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرده اند.

آقای خلیلزاد در صفحه تویتر خود نوشته است: "بهبود روابط افغانستان و پاکستان کلید رسیدن، تطبیق و سرمایه گذاری بر فرصت‌ها برای پیوند منطقه‌ای و توسعه است."

ریاست جمهوری افغانستان ناوقت روز جمعه (۱۰ جوزا) در اعلامیه‌ای گفت که سران دو کشور در این دیدار دربارۀ "مناسبات دو جانبه، اتصال منطقوی، تجارت، صلح، امنیت و مبارزه با تروریزم" بحث کرده اند.

در اعلامیه ارگ آمده است که صدراعظم پاکستان، تعهد کشورش را در راستای یک افغانستان با ثبات ابراز کرده و گفته است که برای پاکستان اتصال منطقوی، پروسه صلح و مبارزه با تروریزم مهم است.

آقای غنی در این دیدار مشکل بسته بودن حریم فضایی پاکستان به روی پروازهای افغانستان به هند را با عمران خان مطرح کرده و آقای خان تعهد کرده است که به این مشکل توجه خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG