لینک های دسترسی

Breaking News

هند با طرف‌های دخیل در صلح افغانستان کار خواهد کرد


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده امریکا در امور مصالحه افغانستان در ادامه سفرهایش دیروز دوشنبه (۶ می) از قطر به هند رفته و با مقام‌های هندی در بارۀ مذاکرات صلح افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

روز گذشته طالبان اعلام کردند که ششمین دور گفتگوهای زلمی خلیلزاد با نمایندگان این گروه به خاطر ماه رمضان روز دوشنبه (۱۶ ثور) متوقف شده و سفر آقای خلیلزاد به هند با استفاده از این وقفه یک ‌روزه انجام شده است.

مقام‌های هندی گفته اند که آقای خلیلزاد در دیدار با سوشما سراراج، وزیر خارجه هند، نقش کشورهای منطقه را در روند صلح افغانستان اثرگذار دانسته و به مقام‌های هندی درباره گفتگوهای جاری در قطر معلومات داده است.

راویش کمار، سخنگوی وزارت خارجه هند در صفحه تویترش گفته است: "آقای خلیلزاد و خانم سواراج در این دیدار در مورد مذاکرات صلح که در دوحه جریان دارد صحبت کردند. هر دو طرف نقش کشورهای منطقه را برای برقراری صلح و توسعه پایدار افغانستان مورد بررسی قرار دادند."

هفتمین دور سفر‌های نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان در (۲۱ ماه مارچ) آغاز شد و آقای خلیلزاد تا اکنون به بریتانیا، روسیه، افغانستان، پاکستان قطر و هند سفر کرده است.

XS
SM
MD
LG