لینک های دسترسی

Breaking News

گفتگوهای نمایندگان امریکا و طالبان برای یک روز متوقف شد


طالبان اعلام کرده اند که گفتگوهای زلمی خلیلزاد با نمایندگان این گروه در قطر به خاطر ماه رمضان روز دوشنبه (۱۶ ثور) متوقف شده است.

دور تازۀ گفتگوهای زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای مصالحۀ افغانستان با نمایندگان طالبان در شهر دوحه، روز سه شنبه (۳۰ اپریل) آغاز شد.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز دوشنبه (۱۶ ثور) در صفحه تویتر خود گفته است که ششمین دور مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان به خاطر ماه رمضان متوقف شده و قرار است این گفتگوها فردا از سر گرفته شود.

خروج نیروهای خارجی از افغانستان، مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان، آتش‌بس سرتاسری و تضمین اینکه از خاک افغانستان در برابر دیگر کشورها استفاده نشود، چهار موضوع اساسی در مذاکرات امریکا و طالبان بوده است.

این گفتگوها در پشت درهای بسته میان زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان ادامه دارد و جزئیات این گفتگوها تا اکنون به بیرون درز نکرده است.

در همین حال، سلطان برکت، رئیس مرکز منازعات و مطالعات بشری دوحه گفته است که رایزنی‌های نمایندگان امریکا و طالبان روز گذشته،۱۳ ساعت طول کشید که این گفتگوها "پیشرفت‌های خوب" داشته است.

به تازه گی زلمی خلیلزاد اعلام کرد که در دور تازۀ مذاکرات با طالبان در دوحه از نمایندگان این گروه خواسته بود که زمان آن رسیده تا جنگ‌افزارهای شان را به زمین گذاشته و به خشونت‌ها پایان دهند.

XS
SM
MD
LG