لینک های دسترسی

Breaking News

خلیلزاد دور جدید گفتگو های صلح افغانستان را آغاز می‌کند


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده برای مصالحۀ افغانستان به هدف آغاز دور تازۀ گفتگو های صلح افغانستان، راهی کابل و دوحه شد.

وزارت خارجۀ امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که سفر آقای خلیلزاد روز سه شنبه ۲۲ جولای آغاز شده و تا اول اگست ادامه می‌یابد.

در این اعلامیه آمده است که آقای خلیلزاد در کابل با رهبران حکومت وحدت ملی در مورد گام‌های بعدی صلح و ایجاد تیم ملی مذاکرکننده برای شرکت در نشست "بین‌الافغانی صلح" دیدار و مشورت خواهد کرد.

همچنان نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان با چهره‌های سیاسی، رهبران جهادی، فعالان حقوق زن و نمایندگان جوانان دیدارهای جداگانه خواهد داشت و آنان را برای مشارکت در روند صلح افغانستان تشویق خواهد کرد و سپس برای آغاز دور بعدی مذاکرات با طالبان، راهی قطر خواهد شد.

این نهمین سفر آقای خلیلزاد به افغانستان و هشتمین دیدار وی با نمایندگان طالبان در قطر است.

آقای خلیلزاد در صفحه تویتر خود نوشته است: " تمرکز ما روی دست‌یابی به یک صلح پایداری است که جنگ را در افغانستان پایان بخشد و مطمین شویم که دهشت‌افگنان از افغانستان، امریکا را تهدید نکنند. به قربانی‌های که ایالات متحده، متحدان ما و افغان‌ها داده اند، افتخار می‌کنیم و روابط پایدار خود را با افغانستان مستحکم می‌سازیم".

هفتمین دور گفتگوهای زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان در قطر، دو هفته پیش پایان یافت و آقای خلیلزاد این مذاکرات را در مقایسه با گفتگوهای قبلی "سازنده" خوانده بود.

نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در پایان هفتمین دور مذاکرات با نمایندگان طالبان گفته بود که با نمایندگان طالبان در این دور گفتگوها، روی چهار بخش توافق صلح به پیشرفت های اساسی دست یافته اند.

این بخش‌ها شامل مبارزه با دهشت افگنی، آیندۀ نیروهای امریکایی در افغانستان، شرکت در مذاکرات و گفتگوهای بین الافغانی و آتش‌بس دایمی است.

XS
SM
MD
LG