لینک های دسترسی

Breaking News

محب: اگر صلح پروژه‌ای برای براندازی نظام باشد علیه آن خواهیم ایستاد


حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که افغان‌ها صلح با عزت می‌خواهند، اما اگر این روند، دسیسه‌ای برای برهم زدن نظام باشد در برابر آن خواهند ایستاد.

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در سفرش به ولایت پروان روز پنجشنبه ۱۸ جولای (۲۷ سرطان) گفت که "دشمنان مردم افغانستان" در تلاش برهم زدن نظام کنونی اند.

آقای محب افزود: "ما و مردم افغانستان می‌خواهیم که در کشور ما صلح واقعی بیاید، صلح با عزت، ولی صلح اگر یک پروژه باشد و یک دسیسه‌ای باشد که نظام ما را برهم بزند... باعث جنگ‌های داخلی شود، همه در مورد آن مبارزه می‌کنیم."

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان اطمینان می‌دهد که حکومت هیچ وقت مردم افغانستان را قربانی یک "پروژه" نخواهد کرد.

او همچنان افزود: "ما از همکاران بین‌المللی خود ممنون هستیم که با ما در سال‌های اخیر همکاری کردند ولی تا فکر ما یکجا نباشد و اگر ضرورت شود که ما راه خود را جدا کنیم این کار را هم انجام می‌دهیم. هر فرد و هر کشور مفاد خود را در نظر می‌گیرد، بر ما از مفاد افغانستان هیچ چیز بالاتر نیست."

این مقام ارشد حکومت افغانستان تاکید کرد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نسبت به هر "پروسه و پروژه دیگر" برای حکومت اولویت دارد و این انتخابات در زمان معین آن برگزار خواهد شد.

آقای محب از فردی نام نبرد اما گفت که برخی‌ها در تلاش اند که حکومت "بار دیگر یک معامله را انجام داده و حکومتی در آينده به وجود آید که مشروعیت‌اش را از آنها" بگیرد.

XS
SM
MD
LG