لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید خلیلزاد بر تسریع روند صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی


زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحدۀ در امور مصالحۀ افغانستان بار دیگر از طرف‌های درگیر در این کشور خواسته که روند صلح را سرعت بخشیده و گفتگوهای بین‌الافغانی را هر چه زودتر آغاز کنند.

آقای خلیلزاد روز یکشنبه ۱۶ اگست (۲۶ اسد) در رشته‌ پیام‌هایی در صفحۀ تویترش حملۀ مسلحانه بر فوزیه کوفی، عضو هیات گفتگوکننده حکومت افغانستان را محکوم کرده و آن را یک حملۀ "ناجوان‌مردانه و جنایت کارانه" خوانده است.

آقای خلیلزاد خانم کوفی را از اعضای مهم هیات گفتگوکننده حکومت افغانستان و از مدافعین فعال حقوق زنان در این کشور عنوان کرده و گفته است که این حمله از سوی افرادی انجام شده که در تلاش تاخیر و اخلال روند صلح این کشور اند.

او افزود: "از همه طرف‌هایی که در پی تامین صلح اند، می‌خواهم که نه تنها این حمله را نکوهش کنند، بلکه روند صلح‌ را سرعت بخشند و مذاکرات بین‌الافغانی را هر چه زودتر آغاز کنند".

فوزیه کوفی، عضو هیات مذاکره‌کننده حکومت افغانستان دو روز پیش زمانی که از ولایت پروان رهسپار کابل بود، در مسیر راه مورد حملۀ مسلحانه قرار گرفت و زخمی شد.

نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان در حالی بر آغاز مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده است که یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری این کشور ناوقت دیروز از تاخیر این روند خبر داد.

این منبع که از ذکر نامش در گزارش خوداری کرده، گفته است که مذاکرات بین الافغانی که قرار بود امروز ۱۶ اگست در قطر آغاز شود، به تاخیر افتاده است.

گفته می‌شود که تکمیل نشدن روند رهایی زندانیان طالبان سبب تاخیر در آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده است.

XS
SM
MD
LG