لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از پمپیو خواست تا سفرش به کوریای شمالی را به تاخیر بی اندازد


دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، ناوقت جمعه اعلام کرد از مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا، خواسته است در شرایط فعلی سفرش به کوریای شمالی را به تاخیر بیاندازد.

پمپیو قرار بود هفته آینده همراه با نماینده ویژه ایالات متحده در امور کوریای شمالی به آن کشور برود تا پیونگ یانگ را برای توقف برنامه تسلیحات هسته‌ای اش متقاعد کند.

رئیس جمهور ترمپ درباره دلیل این درخواست خود، در یک پیام تویتر نوشته است که با باور وی، پیشرفت کافی در قسمت خلع سلاح هسته ای کوریای شمالی، صورت نمی گیرد.

آقای ترمپ در این تویتر به صورت اخص نوشته است که "از مایک پمپیو، وزیر خارجه، خواستم تا در حال حاضر به کوریای شمالی نرود، زیرا حس می‌کنم ما در زمینه خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا به اندازه کافی پیشرفت نمی‌کنیم."

پس از دیدار رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی که به تاریخ ۱۲ جون ۲۰۱۸ در سینگاپور صورت گرفت، پیونگ یانگ اعلام کرد حاضر است برنامه‌های هسته‌ای و میزایل های بالستیک خود را در ازای مشوق‌ اقتصادی و لغو تعزیرات اقتصادی متوقف کند.

رئیس جمهورترمپ در یک پیام تویتر جداگانه نوشته است که "اضافه بر این، به دلیل رویکرد تجاری بسیار سختگیرانه‌تر ما در برابر چین، اعتقاد ندارم که آنها مانند گذشته به روند خلع سلاح کمک می‌کنند."

رئیس جمهوری امریکا اضافه کرد "وزیر خارجه پمپیو مشتاق سفر به کوریای شمالی در آینده نزدیک است؛ به احتمال زیاد پس از حل و فصل روابط تجاری ما با چین. در عین حال، می خواهم صمیمانه ترین سلام و احترام خود را به رئیس کیم بفرستم. انتظار دارم وی را {رهبر کوریای شمالی را} ملاقات کنم."

رئیس جمهور ایالات متحده که قبلا از چین خواسته بود با استفاده از نفوذش پیونگ یانگ را وادار به مذاکره کند، پس از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، از نقش بیجینگ ستایش کرد.

روابط واشنگتن و بیجینگ اخیراً، به دنبال انتقاد رئیس جمهور ترمپ از تجارت "غیرمنصفانه" با دیگر کشورها، از جمله چین، با امریکا و اعمال تعرفه بر برخی کالاها دچار تنش شده است.

مایک مپمیو، وزیر خارجه ایالات متحده، تا حال سه بار به کوریای شمالی رفته است. رهبر کوریای شمالی هم از آغاز سال جاری میلادی سه بار به چین، متحد سنتی خود، سفر کرده است.

XS
SM
MD
LG