لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال ملاقات دوباره ترمپ با کیم


رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی پس برای اولین بار به تاریخ ۱۲ جون ۲۰۱۸ در سینگاپور با هم ملاقات کردند
رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی پس برای اولین بار به تاریخ ۱۲ جون ۲۰۱۸ در سینگاپور با هم ملاقات کردند

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده گفته است که احتمال زیاد وجود دارد که بار دیگر با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی ملاقات کند.

آقای ترمپ در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رویترز ضمن دفاع از تلاش هایش به خاطر متقاعد کردن کوریای شمالی به منظور دست کشیدن از برنامه توسعه سلاح های اتمی این کشور گفت که به باور وی کوریای شمالی اقدامات مشخص را در راستای خلع سلاح اتمی انجام داده است.

رئیس جمهور ایالات متحده افزود که در پیوند به قضیه کوریای شمالی، کار های بسیار خوبی در حال اجرا است اما او اذعان کرد که چین به دلیل اختلافات اخیر تجارتی با ایالات متحده، اکنون مانند گذشته در قضیه کوریای شمالی با واشنگتن کمک نمی کند.

رهبران دو کشور برای اولین بار به تاریخ ۱۲ جون ۲۰۱۸ در سینگاپور با هم ملاقات کردند و در پایان این دیدار شان سندی را امضای کردند که به گفتۀ رئیس جمهور ترمپ "سند همه جانبه" بود.

در این سند که میان دو رهبر در سنگاپور امضا شد، رهبر کوریای شمالی به "تعهد محکم و خلل ناپذیرش را برای عاری سازی کامل شبه جزیرۀ کوریا از وجود اسلحۀ هسته‌ای تصریح کرد" و رئیس جمهور ترمپ "به فراهم آوری تضمین امنیتی" به پیونگ یانگ تعهد کرد.

این سند همچنان از هر دو کشور می خواهد تا به گونۀ مشترک تامین صلح پایدار در شبه جزیرۀ کوریا تلاش کنند. ایجاد روابط جدید ایالات متحده – کوریای شمالی و کشف بقایای زندانیان جنگی و سربازان امریکایی که در جنگ کوریا کشته یا ناپدید شده اند، از دیگر تعهدات دو رهبر است. دو طرف همچنان وعده سپرده اند تا مذاکرات شان را ادامه دهند.

پس از امضای این سند، کوریای شمالی بقایای اجساد نظامیان امریکایی در ۵۰ جعبۀ کوچک را به مقامات به ایالات متحده تحویل داد، اقدامی که موجب ستایش رئیس جمهور ایالات متحده قرار گرفت. در جنگ سال ۱۹۵۰ کوریا، حد اقل ۱۷ کشور به حمایت از کوریای جنوبی در برابر کوریای شمالی جنگیده بود.

گفته میشود که در این جنگ حد اقل ۷۷۰۰ سرباز امریکایی ناپدید شده و گمان میرود که بقایای اجساد حد اقل ۵۳۰۰ نفر آنان هنوز در کوریای شمالی است.

XS
SM
MD
LG