لینک های دسترسی

Breaking News

ممنوعیت سفر امریکایی ها به کوریای شمالی برای یکسال تمدید شد


نمایی از وزارت خارجۀ ایالات متحده واقع در شهر واشنگتن دی سی
نمایی از وزارت خارجۀ ایالات متحده واقع در شهر واشنگتن دی سی

دولت ایالات متحده دستورالعمل ممنوعیت سفر شهروندان امریکا به کوریای شمالی را برای یک سال دیگر تمدید کرد و گفت سفر به این کشور، برای امریکایی‌ها هنوز هم خطرناک است.

یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده با بیان این که "امنیت ومصونیت شهروندان امریکایی در خارج از کشور یکی از بالاترین اولویت‌های ما است" تاکید کرد که "هشدار مسافرتی در مورد کوریای شمالی همچنان به قوت خود باقی است."

در همین حال، وزارت خارجۀ ایالات متحده با نشر اعلامیه ای گفته است که شهروندان امریکایی در صورت سفر به کوریای شمالی با تهدید های مختلف از جمله دستگیری، توقیف های طولانی مدت و مصونیت فزیکی مواجه خواهند شد.

اما حکومت ایالات متحده به آنعده از شهروندان امریکایی که در بخش های مشخص مانند فعالیت های بشردوستانه، خبرنگاران، دیپلومات ها و کسانیکه که برای منافع ملی ایالات متحده کار می کنند، استثنا قایل شده است و گفته است آنان می توانند با به دست آوردن مجوز، به کوریای شمالی سفر کنند.

با تمدید این هشدار مسافرتی، سفر شهروندان امریکایی‌ها به کوریای شمالی تا ۳۱ آگست ۲۰۱۹ میلادی ممنوع است.

این در حالی است که به دنبال دیدار ۱۲ جون دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده،و کیم جونگ اون، رهبر کوریای، در سنگاپور، گفت‌وگوها به منظور خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کوریا همچنان به گونه ای ادامه دارد.

پس از دیدار رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی، پیونگ یانگ اعلام کرد حاضر است برنامه‌های هسته‌ای و میزایل های بالستیک خود را در ازای مشوق‌ اقتصادی و لغو تعزیرات اقتصادی متوقف کند.

اما دونالد ترمپ، رئیس جمهوری امریکا، اخیراً از روند کند عاری سازی کوریای شمالی از سلاح‌های هسته‌ای ابراز نارضایتی کرده و از مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا، خواست تا سفرش به پیونگ یانگ را به تاخیر بیاندازد.

XS
SM
MD
LG