لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی نخستین بار، راکت "قاره پیما" را آزمود


کوریای شمالی صبح سه شنبه، از آزمایش یک میزایل بالستیکی قاره پیما خبر داد. این آزمایش، واکنش های جدی کوریایی جنوبی و ایالات متحده را برانگیخته است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، بار دیگر از چین خواسته تا کوریای شمالی را به ختم برنامۀ هسته یی اش وا دارد. رئیس جمهور ترمپ، قبلاً نیز هشدار داده بود که بخاطر دفاع در برابر تهدیدات کوریایی شمالی، تمام گزینه ها به شمول استفاده از نیروی نظامی را در اختیار قرار دارد.

تلویزیون دولتی کوریای شمالی خبرداد که آزمایش اینبار، یک میزایل قاره پیما بوده و با ٣٩ دقیقه در پرواز، ٢٨٠٠ کیلومتر ارتفاع گرفته است.

اردوی ایالات متحده گفته است که این آزمایش شامل پرتاب یک میزایل بالستیکی دور برد بوده که توان پیمودن فاصلۀ ٣٠٠٠ تا ٥٥٠٠ کیلومتر را دارد.

مون جی ان، رئیس جمهور کوریایی جنوبی، گفته که حکومت اش به این باور است که میزایل آزمایش شده توان طی کردن فاصلۀ ١٠٠٠ تا ٣٠٠٠ کیلومتر را دارد، و به کوریایی شمالی هشدار داده است تا برنامۀ هسته یی خود را توقف دهد.

رئیس جمهور کوریای جنوبی افزود رقیب شمالی اش باید بداند که "پرخاشگریهای هستوی تنها باعث ایجاد مشکلات اقتصادی خواهد شد".

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با نشر یک پیام در صفحۀ تویتراش، یکبار دیگر از کشور چین خواسته است که با استفاده از نفوذ اش منحیث یکی از متحدین نزدیک کوریایی شمالی، پیونگ یانگ را به خاتمه دادن به برنامۀ سلاح هسته یی اش، مجبور سازد.

حکومت چین ضمن دفاع از تلاش هایش، از تمام جوانب خواسته است تا آرام باشند و از حوصله کار گیرند و گفته است آن آنعده از فعالیت های کوریایی شمالی را رد میکند که در تناقض با تعزیرات شورای امنیت ملل متحد باشد.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، قبلاً گفته بود که برای مبارزه با تهدیدات کوریایی شمالی، تمامی گزینه ها به شمول استفاده از نیروی نظآمی، در اختیار قرار دارد.

قصرسفید به روز یکشنبه گفت که رئیس جمهور دونالد ترمپ در یک تماس تیلفونی با شی جنگ پنگ، رئیس جمهور چین، برتعهد شان مبنی بر یک کوریایی شمالی عاری از سلاح هسته یی تاکید کردند.

XS
SM
MD
LG