لینک های دسترسی

Breaking News

لیز تراس در رقابت برای تصدی پست صدارت بریتانیا پیشی گرفته است - نظر پرسی


نتایج یک نظرپرسی تازه نشان می‌دهد که لیز تراس، وزیر خارجهٔ بریتانیا در میان هم‌حزبی‌ های خود از محبوبیت بیشتر برای احراز پست صدارت در مقایسه با رقبایش برخوردار است.

نتایج این نظرپرسی که از سوی موسسه تحقیقاتی "اوپینیوم" از اعضای حزب محافظه‌کار تهیه شده است، روز شنبه ۱۳ اگست (۲۲ اسد) به نشر رسید . در این نظر سنجی خانم تراس ۲۲ در صد از رقیب خود ریشی سوناک سبقت جسته است.

این نظرپرسی که با کسب نظرات ۴۵۰ عضو حزب محافظه‌کار تهیه شده است، نشان می‌دهد که ۶۱ درصد آرا به سمت تراس متمایل است درحالیکه سوناک تنها ۳۹ درصد نظرات را به خود جلب کرده است.

قرار است در جریان هفته های آینده حدود دو صد هزار عضو حزب محافظه کار برای انتخاب صدر اعظم جدید بریتانیا رای بدهند.

ریشی سوناک، وزیر مالیهٔ پیشین و لیز تراس، وزیر خارجۀ کنونی بریتانیا دو نامزد رقیب اند که یکی از آنان جانشین بوریس جانسن، صدراعظم بریتانیا خواهد شد. این دو در رای‌گیری نهایی قانون‌گذاران حزب محافظه‌کار پیروز شدند و حالا باید برای آخرین مرحله آماده شوند.

جانسن که به دلیل نادیده گرفتن مقررات قرنطین در جریان همه‌گیری کووید۱۹ به نقض قانون و نیز به خاطر بی ‌توجهی و رفتار نامناسب با یکی از ناظران انضباطی حزب در مجلس، به نادیده گرفتن ضوابط اخلاقی و نداشتن صداقت لازم برای تصدی صدارت متهم شده بود، سرانجام در اثر فشارها به تاریخ هفتم جولای (۱۶ سرطان) استعفا کرد.

رای گیری رهبری از طریق پست انجام می‌شود و برندهٔ انتخابات به تاریخ پنج سپتمبر اعلام خواهد شد. این نظرپرسی بین هشت تا ۱۲ اگست انجام شده است.

علت پیشتازی خانم تراس در این نظرسنجی سه چیز - عدم علاقه به سوناک، اعتماد بیشتر به تراس و وفادارای تراس به جانسن - عنوان شده است.

طرفداران سوناک می‌گویند که او با داشتن سابقه وزارت مالیه در کارنامه خود ممکن در زمینه اقتصاد بهتر عمل کند و از بین این دو نامزد باهوش تر است.

XS
SM
MD
LG