لینک های دسترسی

Breaking News

پناهجویان خواستار بازگشایی مرزهای هنگری شدند


صدها پناهجو امروز در این راهپیمایی ۲۰۰ کیلومتری شرکت کردند
صدها پناهجو امروز در این راهپیمایی ۲۰۰ کیلومتری شرکت کردند

صدها پناهجوی سرگردان در صربستان روز سه شنبه در اعتراض به بسته شدن مرزهای هنگری به روی پناهجویانی که راهی اروپا اند، پای پیاده از شهر بلگراد به سمت مرز هنگری حرکت کردند.

پناهجویان که اکثر آنان جوانان و نوجوانان بودند شعار "مرزهای هنگری را باز کنید" و " به نان، آب و هیچ چیز نیاز نداریم، می خواهیم مرزها باز شود" بر دوش کشیده و مسیر ۲۰۰ کیلومتری را در پیش گرفتند.

پیش از این دو گروه پناهجویان که یکی طرفداری راهپیمایی امروز و دیگری مخالف آن بودند در مرکز صربستان با هم درگیر شدند که با مداخلۀ پولیس وضعیت آرام شد.

بیش از ۶۰۰۰ پناهجو پس از آن در صربستان گیر ماندند که هنگری با وضع تدابیر سختگیرانه از جمله کشیدن سیم خاردار در امتداد مرز و افزایش گزمه های امنیتی، به شمار اندک پناهجویان اجازۀ ورود به کشورهای عضو اتحادیۀ اروپایی را داد.

مسیر مزدحم بالقان که سال گذشته نزدیک به یک میلیون پناهجو، عمدتاً از افغانستان، سوریه و عراق، با عبور از آن به اروپا رفتند، در ماه مارچ سال روان رسماً بسته شد و پناهجویان و قاچاقبران انسان را مجبور به یافتن مسیر‌های بدیل کرد.

تومیسلاو نیکولیک رئیس جمهور صربستان گفت که کشورش در مرزهای خود دیوار بلند نخواهد کرد، اما نیروهای بیشتر اردو را در مرز با مقدونیه و بلغاریا مستقر ساخته و مانع ورود پناهجویان از آن دو کشور خواهد شد.

هنگری از پذیرش پناهجویانی پرهیز کرده است، که اتحادیۀ اروپایی می خواهد آنان را از ایتالیا و یونان نقل مکان بدهد.

XS
SM
MD
LG