لینک های دسترسی

Breaking News

پنس نامزدی معاونیت ترمپ را در انتخابات ۲۰۲۰ امریکا پذیرفت 


در سومین شب کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه که بخش زیاد آن آنلاین بود، مایک پنس برای دور دوم، سمت معاونیت ریاست جمهوری را در تکت انتخاباتی دونالد ترمپ پذیرفت.

آقای پنس ناوقت شام چهارشنبه ۲۶ اگست (پنجم سنبله) در سخنرانی خود از اعتماد آقای ترمپ و حزب جمهوریخواه سپاسگزاری کرد.

همزمان با کنواسیون ملی حزب جمهوریخواه، تظاهراتی در شهر کینوشا در ایالت وسکانسن امریکا بر ضد تبعیض نژادی در برابر سیاه‌پوستان راه اندازی شده بود.

پس از مرگ جورج فلوید، مرد سیاهپوست امریکایی تظاهرات گسترده در شمار زیاد ایالت های امریکا به حمایت از سیاهپوستان آغاز شد و در برخی شهرها به ویژه پورتلند این تظاهرات کماکان ادامه دارد.

آقای پنس با اشاره به این مظاهرات که در برخی موارد به خشونت گراییده و سبب تلفات و زیان‌های مالی نیز شده است، خواستار ختم خشونت شد.

او با تاکید بر اینکه حکومت ایالات متحده تطبیق "قانون و نظم" را برای هر شهروند امریکایی تضمین می‌کند، گفت: "خشونت باید متوقف شود، چه در مینیاپولیس باشد، یا پورتلند یا کینوشا."

قرار است شام پنجشنبه ۲۷ اگست (ششم سنبله) و در آخرین شب کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه دونالد ترمپ نامزدی اش را برای دور دوم ریاست جمهوری از آدرس این حزب رسماً بپذیرد.

هفتۀ گذشته کنوانسیون ملی حزب دموکرات برگزار شده بود که در آن جو بایدن به صفت نامزد ریاست جمهوری و کاملا هریس به صفت معاون ریاست جمهوری از سویی حزب دموکرات معرفی شدند.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ سوم نومبر سال روان برگزار می‌شود که در آن رای‌دهندگان امریکایی افزون بر رییس جمهور، اعضای مجلس نمایندگان و یک ثلث اعضای مجلس سنا را نیز انتخاب خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG