لینک های دسترسی

Breaking News

رحمانی طالبان را مسوول 'برهم خوردن' تبادلۀ اسرا دانست


رییس مجلس نمایندگان افغانستان طالبان را مسوول "برهم خوردن" تبادله سه عضو شبکه حقانی و طالبان با دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان دانسته است.

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان که روز شنبه ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) در نشست عمومی این مجلس صحبت می‌کرد، طالبان را "بدقول" خواند.

آقای رحمانی افزود: "برهم خوردن معاملۀ تبادله زندانیان طالب و استادان پوهنتون امریکایی نشان می‌دهد که طالبان بی‎ اراده و بدقول استند. طالبان نشان داده اند که فاقد صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد جنگ و صلح بوده و حتی تصمیم در مورد رهایی فرزندان شان نیز از دایره صلاحیت‌های این گروه بیرون است و یا هم شاید استادان، دیگر زنده نباشند."

طالبان این دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان را که شهروندان آسترالیا و ایالات متحده اند در ماه اگست ۲۰۱۶ از کابل اختطاف کرده و تا اکنون در اسارت این گروه به سر می‌برند.

این در حالی است که روز گذشته گروه طالبان امریکا را مسوول تاخیر در تبادلۀ انس حقانی، مالی خان و حافظ رشید عمری، سه عضو برجسته گروه حقانی و طالبان با دو استاد پوهنتون امریکایی افغانستان دانسته بود.

ذبیج الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان دیروز جمعه به صدای امریکا گفت: "مقام‌های امریکایی نتوانسته اند که این سه عضو شبکه حقانی و این گروه را در محل تعیین شده در یکی از مناطق افغانستان برای تبادله حاضر کنند."

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به روز سه شنبه هفته گذشته اعلام کرد که در بدل رهایی دو استاد پوهنتون امریکایی پذیرفته است که انس حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید عمری، از اعضای برجستۀ شبکه حقانی و گروه طالبان را به شکل مشروط از زندان آزاد کند.

XS
SM
MD
LG