لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: انس حقانی دوباره به زندان بگرام منتقل شده است


رییس جمهور غنی روز سه شنبه از آزادی مشروط انس حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید عمری خبر داده بود
رییس جمهور غنی روز سه شنبه از آزادی مشروط انس حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید عمری خبر داده بود

منابع گروه طالبان به خبرگزاری‌های رویترز و اسوشیتد پرس گفته اند که انس حقانی، برادر رهبر شبکۀ حقانی و دو عضو برجستۀ دیگر طالبان دوباره به زندان بگرام منتقل شده اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان روز جمعه (۱۵ نومبر – ۲۴ عقرب) به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت این زندانیان که قرار بود با دو گروگان امریکایی و استرالیایی تبادله شوند، به محل تعیین شده برای تبادله آورده نشدند.

او گفت که دلیل صورت نگرفتن این تبادله برای طالبان روشن نیست و افزود که دو استاد پوهنتون امریکایی هنوز در اسارت این گروه بسر می‌برند.

همزمان با این، خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی در دولت افغانستان که نامش افشا نشده، گزارش کرده که تبادلۀ زندانیان با اسرا "به تعویق افتاده است."

سه منبع متفاوت گروه طالبان به خبرگزاری رویترز گفته اند که انس حقانی و دو فرمانده دیگر، دوباره به زندان بگرام منتقل شده اند. این منابع هم‌چنین گفته اند که در پی این تحول، طالبان استادان پوهنتون امریکایی را "به یک محل مصون" منتقل کرده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که در بدل رهایی دو استاد پوهنتون امریکایی که از سال ۲۰۱۶ تا حالا در اسارت گروه طالبان اند، پذیرفته است که انس حقانی، حاجی مالی خان و حافظ رشید عمری، از اعضای برجستۀ شبکه حقانی و گروه طالبان را به شکل مشروط از زندان آزاد کند.

سفارت امریکا در کابل از این تصمیم استقبال کرد.

با این حال، سه روز پس از اعلام این خبر، هنوز تبادلۀ اسرا با زندانیان طالبان صورت نگرفته است. مقامات دولت افغانستان و نیز مقامات امریکایی تا حالا به شکل رسمی در این مورد ابراز نظری نکرده اند.

XS
SM
MD
LG