لینک های دسترسی

Breaking News

با دختر شایسته سال ۲۰۱۹ امریکا آشنا شوید


نیا فرانکلین، بانوی جوان امریکایی از ایالت نیویارک به عنوان دختر شایستۀ سال ۲۰۱۹ امریکا (2019 Miss America) انتخاب شد.

مراسم انتخاب دختر شایستۀ امریکا، امسال تحت تأثیر جنبش موسوم به «می تو» Me Too movement در حمایت از زنان قربانی آزار جنسی برگزار شد.

در مراسم امسال که در "اتلانتیک سیتی" ایالت نیوجرسی برگزار شد، بخش رقابت در بیکینی (لباس شنای دو پارچه) حذف شده بود و تمرکز، بیشتر بر دانش و شخصیت شرکت کننده‌ها بود.

نیا فرانکلین از میان ۵۰ نفر به عنوان برنده انتخاب شد و تاج خود را از دست برندۀ قبلی "کارا ماند" از ایالت کنیتیکیت گرفت.

قدمت رقابت دختر شایسته امریکا به سال ۱۹۲۱ یعنی ۹۸ سال پیش بازمی‌گردد.

سازمان دهندگان امیدوارند توانسته باشند قدمی در راستای امروزی کردن مسابقات برداشته باشند و بر خلاف گذشته، به جای ظاهر دختران شرکت کننده، ویژگی‌های مثبت اخلاقی و اهداف آنان را در زندگی برجسته کنند.

نیا فرانکلین متولد ایالت کارولینای شمالی است و فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه کارولینای شمالی دارد. او که برای ادامۀ تحصیل به ایالت نیویارک آمده بود، در این مسابقات نیز از نیویارک نمایندگی کرد.

نیا فرانکلین که خواننده اپرا است، قصد دارد که از سمت دختر شایستۀ امریکا در راستای ترویج هنر بهره ببرد.

ریاست جدید، اهداف تازه

سازمان مسوول انتخاب دختر شایستۀ امریکا، پس از افشای ایمیل‌های مدیر سازمان "سام هسکل" توسط روزنامۀ "هفینگتون پست" که در آن با لحن زن ستیزانه ای از شرکت کننده ها یاد کرده، زیر تیغ انتقاد رفت.

در پی این رسوایی، مقامات بالای این سازمان ناگزیر شدند استعفا بدهند. پس از آن، "گرچن کارلسون"، روزنامه نگار که در سال ۱۹۸۸ به عنوان دختر شایسته امریکا انتخاب شده بود، به عنوان رئیس هیأت مدیره برگزیده شد.

ریاست جدید، نام سازمان را به سازمان "دختر شایسته امریکا نسخه ۲" تغییر داد و رقابت بیکینی را در آن حذف کرد.

گرچن کارلسون، رئیس هیأت مدیره سازمان برگزار کنندۀ رقابت دختر شایستۀ سال امریکا
گرچن کارلسون، رئیس هیأت مدیره سازمان برگزار کنندۀ رقابت دختر شایستۀ سال امریکا

این سازمان اعلام کرد که به جای رقابت در پوشش بیکینی، شرکت کننده ها با داوران وارد بحث و گفتگو در مورد مسایل گوناگون از جمله دستاوردها و اهداف خود در زندگی خواهند شد.

یکی دیگر از تحولاتی که ریاست جدید به همراه آورده این است که دختران شرکت کننده در انتخاب پوشش خود برای مسابقات آزاد استند. سازمان دهندگان می گویند این رقابت دیگر یک مسابقه «زیبایی» نیست.

XS
SM
MD
LG