لینک های دسترسی

Breaking News

واکسین کروناویروس؛ شرکت امریکایی به موفقیت ابتدایی دست یافت


یک شرکت بایوتکنالوژی امریکایی گفته است که مرحله نخست تلاش‌هایش برای ساختن واکسین کروناویروس نتایج نویدبخش داشته است.

شرکت مودرنا برای نخستین بار در اواخر ماه حوت سال گذشته، واکسینی را زیر نام mRNA-1273 بر ۴۵ داوطلب تطبیق کرد.

اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه، این شرکت با نشر اعلامیهٔ گفته است که در مرحلهٔ نخست، بدن تمامی اشتراک کنندگان در این آزمایش، انتی بادی تولید کرده است.

انتی بادی در مقابل ویروس‌های که داخل بدن می‌شود مبازره می‌کند، از تکثر آن جلوگیری کرده و در نهایت ویروس را از بین می‌برد.

تمامی اشتراک کنندگان دوبار واکسین آزمایشی را دریافت کردند. پژوهشگران دخیل در این آزمایش می‌گویند که در دور دوم واکسین که در فاصله یک ماه تطبیق شد، مقدار واکسین را افزایش دادند که با این اقدام، سطح تولید انتی بادی در بدن دواطلبان نیز افزایش یافت.

در اعلامیه این شرکت آمده است که دو هفته پس از تطبیق دور دوم واکسین، سطح انتی بادی دواطلبان به اندازه افرادی بود که پس از مصاب شدن به بیماری کووید۱۹، صحت‌یاب شده بودند.

پژوهشگران گفته اند که در دور دوم، گروه ۱۵ نفری از دواطلبان ۱۰۰ مایکروگرام واکسین دریافت کرده بودند که در نتیجه سطح انتی بادی بدن شان بیشتر از افراد مبتلا به کووید۱۹بود.

با آنهم، بر اساس این معلومات، انتی بادی فقط هشت تن از اشتراک کنندگان توانایی توقف ویروس را دارد.

انتی بادی هفت تن دیگر فقط با ویروس توان وصل شدن را دارد و بر آن حمله نمی‌کند. معلومات سایر داوطلبان هنوز تکمیل نشده است.

در یک مطالعه دیگر که بر موش‌های متبلا به کروناویروس صورت گرفت، نوع انتی بادی دیده شد که توانایی جلوگیری از تکثر ویروس را دارد.

بر اساس گزارش‌ها، شرکت مودرنا جواز کار روی مرحله دوم این واکسین را دریافت کرده است که در آن ۶۰۰ نفر مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.

این شرکت برای ساختن واکسین از ستراتیژی RNA استفاده می‌کند که در این آزمایش کود جنیتیک کروناویروس مستقیماً به بیمار زرق می‌شود.

متخصصین می‌گویند که واکسین های RNA به ماده یا موادی نیاز دارند که از تجزیه و انشقاق محتویات فعال واکسین، جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG