لینک های دسترسی

Breaking News

خالد: اردوی افغانستان را در موضع تهاجمی قرار می‌دهیم


اسدالله خالد، سرپرست جدید وزارت دفاع افغانستان گفته است که اردوی این کشور را از حالت دفاعی بیرون کرده و آن‌ها را در حالت تهاجمی قرار خواهد داد.

آقای خالد گفت که برای پیروزی در جنگ افغانستان، نیاز است تا "دشمنان" در سنگرهای‌شان هدف حمله قرار گیرند.

سرپرست وزارت دفاع که در مراسم رسمی معرفی‌اش در این سمت صحبت می‌کرد، تعهد کرد که اصلاحات جدی را در صفوف اردوی ملی افغانستان بوجود آورده و به مشکلاتی که سربازان با آن در جبهات روبرو هستند، رسیدگی خواهد کرد.

اخیرا اسدالله خالد و امرالله صالح، دو چهره‌ای که معروف به ضدیت با طالبان هستند، در وزارت‌های دفاع و داخله افغانستان معرفی شدند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که تلاش‌ها برای کشانیدن طالبان به پای میز مذاکره، از جانب امریکا و برخی کشورهای منطقه شدت گرفته است.

پیش از این، انتقادهایی نسبت به آنچه که "موضع دفاعی" نیروهای افغان در برابر جنگجویان طالبان خوانده می‌شد، مطرح بوده است.

در مراسم معرفی آقای خالد به عنوان سرپرست وزارت دفاع، حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان نیز گفت که نیروهای این کشور در برابر هر جریانی که در پی تخریب نظام باشد، اقدام می‌کند.

او گفت ​همان گونه که فرقی میان "تروریست" خوب و بد وجود ندارد، "دشمن" هم نباید به خوب و بد تفکیک شود.

آقای محب گفت "بعد از مخالفت‌های سیاسی و تعاملات زیاد، مدیرت جنگ اولویت ماست و تقرری‌های اخیر اراده ما را به مدیرت جنگ نشان می‌دهد."

او افزود "جنگ باید مدیرت شود، تا دشمن به صلح مجبور شود".

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان تاکید کرد کسانی که جنگ می‌خواهند، افغان‌ها را می‌کشند و برای منافع بیگانه‌ها افغانستان را ویران می کنند "در برابر آنان از تمام قوا استفاده خواهد شد".

XS
SM
MD
LG