لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طالبان بر مرکز ولسوالی شهر صفا زابل دفع شد – مقام‌ها


مقام‌های امنیتی ولایت زابل می‌گویند که طالبان دیشب حملات گستردۀ را بر مرکز ولسوالی شهر صفا این ولایت راه اندازی کردند که این حمله‌ها از سوی نظامیان افغان دفع شده است.

محمد ویس صمیمی، قوماندان امنیه زابل روز یکشنبه ۲۳ می (دوم جوزا) به صدای امریکا گفت که نیروهای امنیتی افغان از این حملات طالبان آگاه بوده و برای دفع این حملات، آمادگی کامل داشتند.

آقای صمیمی افزود که در این درگیری‌ها، ۲۰ جنگجوی طالبان کشته و ۳۰ تن دیگر زخمی شده اند. او همچنان گفت که در این نبردها، یک سرباز پولیس کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

در این حال، برخی از باشندگان ولایت زابل از افزایش درگیری‌ها و حملات طالبان در بخش‌های این ولایت ابراز نگرانی کرده و گفته اند که در حال حاضر، شهر قلات، مرکز این ولایت در محاصرۀ طالبان قرار دارد.

آنان از نهادهای امنیتی افغانستان خواسته اند که برای دور راندن طالبان از این ولایت، اقدامات جدی را روی دست گیرند.

'رد سقوط ولسوالی المار فاریاب'

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان، گزارش‌ها دربارۀ سقوط ولسوالی المار ولایت فاریاب به دست طالبان را رد کرد.

این قول اردو در خبرنامه‌ای گفته است که بر اساس تصمیم شورای نظامی ولایت فاریاب، مرکز ولسوالی المار به تازگی تغییر کرده و روز گذشته نیز، شماری از نظامیان افغان از پوستۀ شان به جای دیگری منتقل شده اند.

در خبرنامه آمده است: "به جز تغییر موقعیت پوسته انجینیری مربوط اردوی ملی، در آن ولسوالی هیچ تغییری در چیدمان نیروهای دفاعی و امنیتی به وجود نیامده و خبرهای سقوط ولسوالی المار کاملاً بی اساس است."

این در حالی است که وزارت دفاع ملی این کشور گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته، ولایت‌های میدان وردک، لوگر، زابل، هرات، فراه، فاریاب، جوزجان، هلمند، بغلان و تخار شاهد حملات طالبان بوده اند.

این وزارت افزوده که در این درگیری‌ها، ۹۰ جنگجوی طالبان کشته و ۴۵ تن دیگر زخمی شده اند.

طالبان تا اکنون در این موارد ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG