لینک های دسترسی

Breaking News

اکثریت امریکایی ها از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می‌کنند – نظرپرسی


نظرپرسی تازه بنیاد غیرانتفاعی گروه ایروایشیا نشان می‌دهد که اکثریت امریکایی ها از روند صلح افغانستان حمایت می‌کنند.

این نظرپرسی نشان می‌دهد که به ویژه جوانان امریکایی از درگیری امریکا در جنگ های خارجی خسته شده و از کانگرس خواستار کاهش مصارف نظامی استند.

حدود ۶۳ درصد طرفداران دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه و ۶۱ در صد طرفداران جو بایدن، نامزد انتخاباتی حزب دموکرات در این نظرپرسی حمایت شانرا از روند صلح افغانستان ابراز کرده اند.

براساس آمار این نظرپرسی، شمار امریکایی های که طرفدار حضور نیروهای نظامی امریکا در افغانستان تا نابودی همه دشمنان امریکا استند، نسبت به سال گذشته کمتر شده است.

سال گذشته ۳۰ درصد امریکایی ها گفته بودند که نیروهای امریکایی باید تا شکست آخرین دشمن در افغانستان باقی بمانند، اما امسال این تعداد به ۲۵ درصد کاهش یافته است.

ایالات متحده در حال حاضر حدود ۸۶۰۰ نظامی مستقر در افغانستان دارد. اما دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده می‌گوید که در جریان چند هفتهٔ آینده نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از ۴۰۰۰ کاهش خواهد یافت.

پیش از این مایک پمپیو وزیرخارجهٔ امریکا قبل از آغاز مذاکرات بین الافغانی گفته بود که تمام نیروهای امریکایی تا بهار سال ۲۰۲۱ از افغانستان خارج خواهند شد.

آقای پمپیو همچنین گفته است که حضور و یا خروج نیروهای امریکایی در افغانستان بسته‌گی به متعهد بودن طالبان به توافقنامه امریکا – طالبان دارد.

جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات نیز از برنامه‌ٔ خروج نیروهای امریکایی از افغانستان حمایت می‌کند اما می‌گوید که وزارت دفاع این کشور باید شماری اندکی از نیروهای نظامی را جهت مقابله با تروریزم پس از پایان جنگ در افغانستان نگهدارد.

XS
SM
MD
LG