لینک های دسترسی

Breaking News

داکتران بدون مرز: در یک‌ ماه ۶۷۰۰ روهینگیایی مسلمان در میانمار کشته شد


بیش از ۶۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی از ماه اگست به اینسو از میانمار به بنگله دیش فرار کرده است
بیش از ۶۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی از ماه اگست به اینسو از میانمار به بنگله دیش فرار کرده است

سازمان داکتران بدون مرز می‌ گوید که بین ماه اگست و سپتامبر سال روان در عملیات قوای امنیتی میانمار در ولایت راخین آن‌کشور، بیش از ۶۷۰۰ مسلمان روهینگیایی کشته شد.

گزارش سازمان داکتران بدون مرز همچنان گزارش داده است که کم از کم ۷۳۰ کودک زیر سن پنج شامل کشته شدگان اند که بر اساس گزارش اکثر آنان به ضرب گلوله کشته شده اند.

آمار این سازمان بر مبنای شش تحقیق جداگانه و مصاحبه‌ با حدود ۱۱۵۰۰ روهینگیایی بیجاشده به بنگله دیش، ارایه شده است.

به دنبال خشونت گروهی از تندروان روهینگیایی در راخین، نظامیان برمایی عملیات نظامی و سرکوب بی رویۀ روهینگیایی ها را در این ولایت آغاز کردند.

کم از کم ۶۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی از ترس خشونت نظامیان پس از بروز خشونت ها به تاریخ ۲۵ ماه اگست در راخین، عملیات نظامی را در آن منطقه آغاز کردند که باعث فرار و بیجا شدن بیش از ششصد هزار مسلمان روهینگیایی شد.

ملل متحد و ایالات متحدۀ امریکا، عملیات نظامیان برمایی را در راخین "پاک سازی قومی" اقلیت مسلمان عنوان کرده اند. اما حکومت میانمار گزارش‌ها در مورد وضعیت روهینیگایی ها را در راخین اغراق آمیز و دور از حقیقت خوانده و آن را رد کرده است.

نظامیان در میانمار به خبرنگاران، سازمان‌های امدادرسان و نهادهای ناظر اجازۀ دسترسی مستقل به ایالت راخین را نداده است. از اینرو سازمان داکتران بدون مرز گفته است که شاید آمار ارایه شده کمتر از آمار دقیق کشته شدگان خشونت و سرکوب نظامیان در راخین باشد.

XS
SM
MD
LG