لینک های دسترسی

Breaking News

ملا برادر: زمان آزمون حالا آغاز می شود


ملا عبدالغنی بردار اخند و شماری از رهبران و اعضای این گروه
ملا عبدالغنی بردار اخند و شماری از رهبران و اعضای این گروه

ملا عبدالغنی برادر، یکی از رهبران ارشد گروه طالبان، امروز دوشنبه ۱۶ اگست (۲۵ اسد) تسلط جنگجویان آن گروه بر شهر کابل را به همه شهروندان افغانستان به خصوص باشندگان ولایت کابل تبریک گفت.

خبرگزاری رویترز به استناد نشر یک نوار ویدیویی که از سوی گروه طالبان نشر شده است گزارش داده است که ملابرادر در میان شماری از مردان نشسته و با آنان صحبت می کند.

این رهبر طالبان همچنین گفته است که آن گروه "مسیر غیر قابل انتظار را طی کرده و به موقفی رسیده است که هیچگاهی باور آن نمی رفت."

ملابرادر که زمانی در پاکستان زندانی بود، همچنین گفته است که حال زمان آزمون است تا برای مردم افغانستان خدمات ارایه کنند.

این اظهارات ملابرادر یک روز پس از آن بیان شد که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان، توسط یک طیاره شرکت هوایی کام ایر افغانستان را ترک کرد.

آقای غنی روز یکشنبه ۱۵ اگست (۲۴ اسد) ساعاتی پس از بیرون شدن از افغانستان در یک پیام فیسبوک نوشت: "امروز با انتخاب سختی روبرو شدم؛ می‌ایستادم تا با طالبان مسلح که قصد داخل شدن به ارگ را داشتند، مقابل می‌شدم یا از وطن عزیزم که ۲۰ سال زندگی‌ام را وقف حفاظت و ترقی آن کرده بودم، بروم."

آقای غنی در این پیام نگاشته است که اگر در افغانستان می‌ماند شمار زیاد مردم کشته می‌شد و شهر کابل با بربادی و ویرانی روبرو می‌شد که پیامد آن در شهر کابل با جمعیت شش میلیون نفر "فاجعۀ بزرگ بشری" می‌بود.

سخن از پیروزی معاون رهبر گروه طالبان در حالی بیان شده است که هزاران تن از شهروندان افغانستان کشور شان را به خاطر پیشروی این گروه در حال ترک کردن استند.

بر اساس برخی گزارش ها، گروه طالبان که حال بخشی اعظم افغانستان را تصرف کرده است، قوانین سختگیرانه اسلامی را در برخی ولایات آن کشور بر زنان و دختران وضع کرده است.

XS
SM
MD
LG