لینک های دسترسی

Breaking News

فعال مدنی ننگرهار زیر خیمۀ اعتراضی عروسی کرد


محفل عروسی فعال مدنی ولایت ننگرهار در زیر خیمۀ تحصن
محفل عروسی فعال مدنی ولایت ننگرهار در زیر خیمۀ تحصن

یک فعال مدنی در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار، محفل عروسی خود را در خیمۀ تحصنی برگزار کرد که در مقابل مقر آن ولایت بر افراشته شده است.

ده‌ها نفر از فعالان مدنی شهر جلالا آباد از یک هفته به اینسو به واکنش به قطع جریان برق به آن ولایت توسط طالبان و انتقال پروژۀ اعمار پوهنتون بین المللی از ولایت ننگرهار به کابل، در مقابل دفتر والی آن ولایت خیمۀ تحصن بر افراشته اند.

دیدار احمد مایار، یکی از این فعالان مدنی پنج شنبه ۱۷ عقرب (۸ نوامبر) در یک حرکت جدید اعتراضی، محفل عروسی خود را در زیر این خیمه برگزار کرد.

آقای مایار گفت که به خاطر "بلند کردن صدای اعتراض مردم به نبود روشنی برق در ۳۸ روز گذشته و نکوهش بی توجهی حکومت در قبال قطع جریان برق به ننگرهار" خواست عروسی خود را زیر این چادر تحصن تجلیل کند.

با آنکه به دلیل نبود برق، محفل عروسی این فعال مدنی ننگرهار با اشتراک شمار معدودی از دوستان و بستگانش برگزار شده بود، مهمانان در زیر این خیمه محفل خوشی را تجلیل کردند.

فعالان شب و روز در زیر این چادر نشسته اند و هنگام شب آن را با افروختن اریکین روشن می کنند.

برهان الدین سیرت یکی دیگر از فعالان معترض می‌گوید که هدف از تجلیل محفل عروسی یکی از همراهان شان در این خیمه، به آزمون کشیدن مسوولان دولتی است.

به گفتۀ مقام‌های دولتی ولایت ننگرهار و لغمان، از ۳۸ روز به اینسو طالبان مسلح در ولسوالی دورافتادۀ بادپش ولایت لغمان، لاینهای برق را که به ولایت های لغمان و ننگرهار منتهی می شود، قطع کرده اند.

با وصف تلاشهای مکرر علمای دینی، بزرگان محلی و حکومت تا هنوز نیز روشن نیست که این مشکل چه زمانی حل خواهد شد.

XS
SM
MD
LG