لینک های دسترسی

Breaking News

ادامهٔ‌ تنش مسکو با غرب و تمرینات مشترک نظامی ناتو در مرز با روسیه  


تمرینات نظامی ناتو در مرز روسیه در حالی راه اندازی شده است که تنش میان مسکو و غرب بر سر استقرار قوای روسی در مرز اوکراین افزایش یافته است
تمرینات نظامی ناتو در مرز روسیه در حالی راه اندازی شده است که تنش میان مسکو و غرب بر سر استقرار قوای روسی در مرز اوکراین افزایش یافته است

تمرینات نظامی معمول امسال ناتو در حالی در مرز شرقی این پیمان نظامی راه اندازی شده است که تنش‌ها میان روسیه و غرب در حال افزایش است.

این تمرینات نظامی مشترک ناتو با اشتراک ۱۳۰۰ سرباز از بریتانیا،‌ استونیا و فرانسه در یک کمپ موسوم به "کمپ زمستانی" در یک منطقهٔ‌ یخبدان در شمال شرق استونیا واقع در ۱۰۰ کیلومتری مرز روسیه راه اندازی شده است.

این تمرینات در حالی صورت گرفته است که روسیه تعداد بیشتر قوای خود در اطراف مرز با اوکراین مستقر کرده و در عین حال،‌ از ناتو و اروپا خواسته است تا نیروهای‌شان از پولند و کشور‌های بالتیک— استونیا، لتویا و لیتوانیا—بیرون کنند.

در حال حاضر، استقرار قوای روسی در مرز اوکراین هیچ تهدیدی را برای مرز استونیا که در گذشته عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، متوجه نمی سازد.

اما خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که حضور این قوا موجب نگرانی بسیاری از جمعیت ۱.۳ میلیونی این کشور شده است و این نگرانی مشترک در سراسر کشور اروپای شرقی و مرکزی وجود دارد.

اندرس مریلو، یکی از فرماندهان نظامی استونیا که در این تمرینات نظامی مشترک ناتو اشتراک کرده است، با اشاره به استقرار قوای روسی در مرز اوکراین گفت: "ما به خوبی از آنچه در اوکراین می گذرد، آگاه استیم، اما به گونهٔ عادی عمل می کنیم. برای فعلا نیازی را نمی بینیم تا سطح آمادگی خود را افزایش بدهیم."

این دگروال با اشاره به سالی که کشور‌های بالتیک استقلال خود را پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دست آوردند، گفت: ما از سال ۱۹۹۱ به این سو آماده بوده ایم."

آقای مریلو گفت که کشورش از حملهٔ روس ها در هراس نیست، اما درک می کند کشور همسایه اش، روسیه،‌ ممکن تهاجمی برخورد کند و افزود که "ما آماده ایم که با هرگونه تجاوز از سوی آنها [قوای روسی] مقابله کنیم."

روسیه پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیرهٔ کریمیه را به قلمرو خود الحاق کرد،‌ ناتو حضور نظامی خود را در پولند و مناطق بالتیک افزایش داد.

دگروال ایریک ماگر ، یک قوماندان نظامی که رهبری ۳۰۰ سرباز فرانسوی را در استونیا بر عهده دارد،‌ گفته که ناتو قبل از آغاز تمرینات نظامی مشترک، روسیه را آگاه کرده بود. او گفت:‌ "ما اینجا برای تحریک روس ها نیستیم. استقرار ما [یک اقدام] پیشگیرانه و بازدارنده است، نه تهاجمی."

در همین حال،‌کایا کالاس، صدراعظم استونیا، که همزمان با رییس جمهور فرانسه، به مسکو سفر کرده است، با امانویل مکرون در مورد بحران کنونی بین مرز روسیه و اوکراین صحبت کرده است.

خانم کالاس همچنین گفته است که در جریان ملاقات اش با رییس جمهور مکرون در مورد دپلوماسی و "بازدارندگی قویتر'' گفتگو کرده است.

این تمرینات نظامی مشترک در دشوار ترین شرایط با حضور نظامیان ناتو راه اندازی شده است تا توانانی سربازان محاربوی قوای ناتو به نمایش گذاشته شود که آنها قابلیت مبارزه تحت هرنوع شرایط دشوار را دارند.

XS
SM
MD
LG