لینک های دسترسی

Breaking News

وزرای خارجۀ ناتو روی اهداف عمدۀ این سازمان بحث میکنند


ریکس تیلرسن وزیرخارجه ایالات متحده در نشست وزرای ناتو در بروکسل گفت که اعضای این پیمان میخواهند اطمینان حاصل کنند که ناتو برای انجام ماموریت هایش در مبارزه علیه گروه داعش، امنیت در شرق اروپا در برابر ستیزه جویی روسیه و مبارزه علیه دهشت افگنی در شرق میانه، تمام منابع مورد نیاز را در دسترس دارد. آقای تلرسن افزود که اعضای ناتو پس از سالها مصارف دفاعی شان را افزایش بخشیده اند.

گردهمایی وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل درحالی صورت میگیرد که ادارۀ آقای ترمپ بر متحدان این پیمان فشار می اورد تا مصارف دفاعی خویش را افزایش داده و تلاش های برای مبارزه علیه افراطگرایی را تسریع بخشند.

ینس، ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو در نشست امروز گفت که: "ناتو درحالی استوار ایستاده است که کشور های عضو با موجی از آزمون ها مواجه است؛ روسیۀ پرمدعا، آشفتگی ها در شمال افریقا و شرق میانه، و دهشت افگنی در جاده های ما. ما از قبل برای تقویت موانع، دفاع و ایجاد ثبات فرار تر از مرز های خویش گام های کلیدی برداشته ایم. ما همچنان مصارف دفاعی ائتلاف خویش را پس از سالها کاهش، افزایش داده ایم."

ریکس تیلرسن وزیر امور خارجه امریکا، که به روز جمعه برای اشتراک در نخستین جلسه وزرای خارجه ناتو وارد بروکسل شد، نیز بر موضوعات مورد بحث صحبت نموده و گفت:"فکر می کنم سه مسئله مهم است که ما میخواهیم در مورد آن بحث نماییم. نخست حصول اطمینان از ان است که ناتو همه منابع مالی و غیر مالی را که برای انجام ماموریت آن لازم و ضروریست ، دردست داشته باشد. دوم، ما می خواهیم در مورد این بحث کنیم که چگونه می توانیم شمولیت ناتو را در جنگ برای شکست گروه دولت اسلامی و سایر اقدامات ضد دهشت افگنی افزایش دهیم که ناتو میتواند در آن کمک کند و امیدواریم بتواند ثبات را در شرق میانه تامین کند."

وزیر خارجه ایالات متحده علاوه نمود که در آخرین مرحله، آنها میخواهند روی چگونگی وضعیت ناتو در اروپا ، به ویژه در شرق اروپا در پاسخ به پرخاشگری روسیه در اوکراین و جاهای دیگر بحث و مذاکره نمایند.

تیلرسن اضافه کرد که درپایان نشست کنونی، آنها آجندای مذاکرات ماه می را برای نشست مهم رهبران کشورهای عضو ناتو تهیه خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG