لینک های دسترسی

Breaking News

آمار واقعات مثبت کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۳۱ هزار گذشت


وزارت صحت عامۀ افغانستان در یک شبانه‌روز گذشته از ۲۷۱ مورد جدید کووید۱۹ خبر داد.

اکمل سمسور، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۲۹ جون (نهم سرطان) به خبرنگارن گفت که با ثبت این موارد تازه، شمار مجموعی بیماران کووید۱۹ در افغانستان به ۳۱ هزار و ۲۳۸ نفر رسیده است.

آقای سمسور افزود که در یک روز گذشته چهار نفر در ولایت کابل، چهار نفر در پروان، سه نفر در ننگرهار و یک تن دیگر در ولایت هرات جان باخته اند که به این حساب شمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در افغانستان به ۷۳۳ رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامه، تا اکنون ۱۳ هزار و ۹۳۴ نفر پس از ابتلا به بیماری کووید۱۹ صحت‌یاب شده اند.

سخنگوی وزارت صحت همچنان گفت که آمار واقعات مثبت کروناویروس با گذشت هر روز رو به کاهش است و شهروندان افغانستان باید برای جلوگیری از گسترش این ویروس، توصیه‌های وزارت صحت را جدی بگیرند.

او کمبود آکسیجن را در شفاخانه‌های بخش کووید۱۹ در کابل و ولایات یک مشکل جدی دانست و افزود که برای رفع آن تلاش‌ها جریان دارد.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح دو شنبه ۲۹ جون (نهم سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از ۵۰۲ هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۰ میلیون و ۱۵۴ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG