لینک های دسترسی

Breaking News

رقم مرگ ناشی از کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۷۰۰ گذشت


وزارت صحت افغانستان اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰ نفر در اثر بیماری کووید۱۹در این کشور جان باخته اند.

این وزارت روز شنبه ۲۷ جون (هفتم سرطان) گفت که با ثبت این موارد جدید، شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۷۰۳ مورد رسیده است.

به گفته این وزارت در یک شبانه‌روز گذشته، نه نفر در ولایت خوست، سه نفر در پکتیا، سه نفر در هلمند، دو نفر در بدخشان، دو نفر در سمنگان و یک تن دیگر در ولایت ارزگان جان باخته اند.

همزمان با افزایش مرگ و میر ناشی از این ویروس، وزارت صحت افغانستان می‌گوید که دیروز ۵۲۹ نمونۀ مشکوک در لابراتوارهای این وزارت مورد بررسی قرار گرفته که ۱۶۵ واقعۀ آن مثبت شناسایی شده اند.

بر اساس معلومات وزارت صحت، شمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۳۰ هزار و ۶۱۶ رسیده که از این میان، ۱۰ هزار و ۶۷۴ نفر دوبارۀ بهبود یافته اند.

در این حال، داکتران بدون سرحد از ایجاد یک مرکز صحی برای بیماران کووید۱۹ در ولایت هرات خبر داده است.

در اعلامیۀ داکتران بدون سرحد آمده است که این مرکز صحی در منطقۀ "گذرگاه" در حومۀ شهر هرات ایجاد شده که در حال حاضر ۳۲ بستر دارد.

در اعلامیۀ به نقل از کلیر سن فلیپو، یکی از مسوولان این سازمان در هرات آمده است: "ما قصد داریم سطح مراقبت از بیماران وخیم کووید۱۹ را که به اکسیجن نیاز جدی دارند افزایش دهیم و فشار بر دو مرکز مدیریت کوید۱۹، شفاخانه‌های شیدایی و لیبرتی که ازدحام بیماران درآن زیاد میباشد، کاهش دهیم."

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح شنبه ۲۷ جون (هفتم سرطان) این ویروس در سراسر جهان جان بیش از۴۹۴ هزار ۶۸۵ نفر را گرفته و بیش از نه میلیون و ۸۲۱ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG