لینک های دسترسی

Breaking News

بکار گیری سیستم هشداردهی جدید درامریکا


جه جانسن، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده در مورد سیستم جدید هشداردهی می گوید که سیستم فعلی جوابگوی نیازمندی های امنیتی کشور نمی باشد.
جه جانسن، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده در مورد سیستم جدید هشداردهی می گوید که سیستم فعلی جوابگوی نیازمندی های امنیتی کشور نمی باشد.

جه جانسن، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده گفت که آنها به یک مرحله جدید در تهدید داخلی دهشت افگنی در ایالات متحده داخل شده اند.

جانسن در نشست دفاع روز دوشنبه در واشنگتن گفت که درین ماحول باید از سیستم فعلی هشداردهی فرا تر روند و به یک سیستم جدیدی که سطح متوسط است ارتقا کنند.

این موضوع بعد از آن اعلام شد که یک زن و شوهر به نام های سید فاروق و تفشین ملک، ١۴ تن را در سان برناردینوی کالیفورنیا به گلوله بستند، و قصر سفید آنرا عمل دهشت افگنی عنوان کرد.

این زوج به حیث مظنونین دهشت افگنی شناخته نمی شدند. مقامات حکومت ایالات متحده در مورد افرادی که این مقامات آنها را "گرگان یکه" می نامند، اظهار نگرانی کرده اند که شاید حملاتی را به حمایت از سازمان های مانند دولت اسلامی انجام دهند اما از این گروه ها دستور مستقیم نمی گیرند.

جانسن گفت حتی اگر استخبارات قابل اعتبار در مورد کدام توطئه نیز موجود نباشد، هنوز هم خطر وجود دارد. او روی امکان اقدامات دهشت افگنانه توسط افرادی که شاید توسط ادارات امنیتی شناسایی نشده اند، تاکید ورزید.

نیاز به سیستم جدید

به تعقیب حملات به نیویارک و واشنگتن در سال ٢٠٠١ سیستم هشدار دهی با استفاده از رنگ ها معرفی شد. بعد از ده سال این سیستم به مشوره دهی درجه بندی شده مبدل گردید.

جانسن گفت که سیستم مشوره دهی ملی دهشت افگنی یا NTAS کفایت نمی کند، و نه هم تا حال از آن استفاده شده است زیرا این سیستم وابسته به تهدید مشخص یا تهدید ها به کشور می باشد.

وزیر امنیت داخلی ایالات متحده گفت به سیستمی ضرورت است تا به طور کافی همه مردم را آگاهی بدهد نه اینکه مردم از طریق افشای استخبارات نیرو های امنیتی و یا از طریق افشای تهدید ها از جانب مقامات ناشناخته حکومتی، از این موضوع آگاه شوند.

اما ست جونز، آمر امنیت بین المللی و پالیسی دفاعی، در ریند کارپوریشن گفت که این تغیر تاثیری در احساس مصئون بودن مردم نخواهد داشت.

جونز گفت به نظر او برای اکثریت امریکایی ها سیستم هشدار دهی چندان اهمیتی ندارد و نه آنها به آن وقعی می گزارند. آنچه را که آنها ممکن توجه کنند زمانی است که کدام مقام عالی رتبه حکومتی درباره توطئه ها صحبت کند.

جونز گفت که در حال حاضر کدام تهدیدی شبیه به حملات پاریس، متوجه امریکا نیست. اما او افزود که نگرانی وی ازین است که کسی این شیوه را تقلید کند.

وزیر امنیت داخلی درعین حال تذکر داد که وزارت او و وزارت خارجه، برنامه ویزه K-1 یا ویزه نامزد ها را مورد بررسی قرار داده اند و اینکار به تعقیب فرمان مستقیم رئیس جمهور باراک اوباما صورت گرفت.

تفشین ملک، خانم فاروق متولد ایالات متحده، ازطریق این ویزه داخل ایالات متحده گردیده بود.

XS
SM
MD
LG