لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی: پمپیو نباید در مذاکرات هسته ای شامل باشد


کوریای شمالی خواسته است که مایک پمپیو، وزیرخارجۀ ایالات متحده، پس از این در مذاکرات هسته ای آن کشور شامل نباشد.

براساس گزارش آژانس خبری دولت کوریای شمالی، کاون جونگ گن، یکی از مقامات ارشد وزارت خارجۀ آن کشور گفته است که پیونگ یانگ کسی را میخواهد که "در تماس ها، بیشتر محتاط و با درایت" باشد.

وزارت خارجۀ ایالات متحده در پاسخ به یک سؤال در مورد این خواست کوریای شمالی، گفته است "ایالات متحده بخاطر مذاکرۀ سازنده با کوریای شمالی، آماده باقی خواهد ماند".

در عین حال، کوریای شمالی ناوقت دیروز (١٧ اپریل) از آزمایش یک "سلاح محاربوی رهبری شده" نیز خبر داد.

باوجود آن که آژانس خبری کوریای شمالی جزئیات در مورد نوعیت این سلاح را مشخص نساخته است، اما واژۀ "محاربوی" بیانگر اینست که میزایل بالستیکی نبوده است.

پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده ناوقت چهارشنبه گفت که در مورد آزمایش کوریای شمالی مطلع بوده، اما جزئیات بیشتر ارائه نکرده است.

پس از اولین دیدار میان رهبران ایالات متحده و کوریای شمالی، پیونگ یانگ تا حال آزمایشات میزایل های دور بُرد را انجام نداده، اما بعضی از برنامه های تحریک کنندۀ کوچک را روی دست گرفته است.

کوریای شمالی در ماۀ نوامبر سال ٢٠١٨ نیز "تسلیحات محاربوی پیشرفته" را آزمایش کرده بود.

دیدار با پوتین

قصر کریملن امروز (١٨ اپریل) خبرداده است که ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پایان همین ماه با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، دیدار خواهد کرد.

کریملن جزئیات بیشتر ارائه نکرده، اما گفته است که کار روی دیدار متوقعه از چندین ماه بدینسو ادامه داشته است.

دیدار اخیر رهبران هردو کشور در سال ٢٠١١ میان کیم جونگ ایل، پدر رهبر فعلی کوریای شمالی و دیمتری میدویدوف، رئیس جمهور آن وقت روسیه، در سایبریا صورت گرفته بود.

XS
SM
MD
LG