لینک های دسترسی

Breaking News

تمایل مشروط کیم برای دیدار سوم با ترمپ


کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفته است که حاضرست برای بار سوم نیز با رئیس جمهور دونالد ترمپ ملاقات کند، اما مشروط بر اینکه ایالات متحده برای رسیدن به یک توافق، تا پایان امسال شرایط قابل قبول برای هردو طرف را پیشنهاد کند.

رهبر کوریای شمالی این سخنان را به روز جمعه (١٢ اپریل) در یک جلسۀ پارلمان، به قانونگذاران کشورش ابراز داشت.

کیم جونگ اون گفت "بدون شک حل مشکلات از طریق دیالوگ و مذاکرات برای ما اهمیت دارد"، اما افزود "دیالوگ به سبک ایالات متحده کهدر آن خواست های خود را بگونۀ یکطرفه پیشنهاد میکند، برای ما قابل پذیرش نیست و ما هیچ منفعت در آن نداریم".

رهبر کوریای شمالی همچنان واشنگتن را در ارتباط به پایان یافتن بی نتیجۀ دیدار دوم با دونالد ترمپ ملامت کرد، اما روابط خود را با رئیس جمهور ترمپ خوب توصیف کرد.

دونالد ترمپ در واکنش به این سخنان رهبر کوریای شمالی، در تویتر خود نگاشته است که "من با کیم جونگ اون موافقم که روابط شخصی ما بسیار خوب است، حتی اصطلاح عالی میتواند بیشتر دقیق باشد".

رئیس جمهور ترمپ اضافه کرده "نشست سوم خوب خواهد بود در آن ما بگونۀ کامل درک خواهیم کرد که هر کدام ما در کجا قرار داریم".

دونالد ترمپ به روز پنجشنبه (١١ اپریل) در یک دیدار با مون جی اِن، رئیس جمهور کوریای جنوبی گفته بود حاضرست که برای بار سوم نیز با رهبر کوریای شمالی ملاقات کند، اما اضافه کرده بود که تعزیرات علیۀ پیونگ یانگ ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترمپ همچنان گفت "این زمان درست نیست" که کوریای جنوبی برنامه های مشترک اقتصادی را با کوریای شمالی به پیش ببرد.

رهبر کوریای شمالی، در سخنان خود به پارلمان کشورش، از کوریای جنوبی خواست تا از موضعگیری های پیونگ یانگ حمایت کند و گفت سیول نباید به حیث یک "میانجی بیش از حد" عمل کند.

رئیس جمهور کوریای جنوبی در تلاش برای ادامۀ مذاکرات هسته ای میان ایالات متحده و کوریای شمالی، تا حال چندین بار با رهبران هردو کشور ملاقات کرده است.

اما پس از دومین دیدار میان دونالد ترمپ و کیم جونگ اون که در ماۀ فبروری در ویتنام صورت گرفت اما بی نتیجه پایان یافت، پیونگ یانگ از کوریای جنوبی خواسته است تا از واشنگتن فاصله بگیرد و توجۀ خود را روی پیشبرد برنامه های مشترک اقتصادی میان هردو کوریا متمرکز سازد.

دفتر رئیس جمهور کوریای جنوبی در واکنش به سخنان رهبر کوریای شمالی گفته است که سیول بر ادامۀ دیالوگ متعهد بوده و برای برگزاری هرچه زودتر مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ یانگ کمک میکند.

XS
SM
MD
LG