لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری در امریکا؛ دو کشته و هفت زخمی


پولیس ایالت کارولینای شمالی ایالات متحده می‌گوید که در اثر گلوله باری در یک گردهمایی اعتراضی در آن ایالت دو نفر کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده اند.

جانی جنینگس، معاون پولیس شهر شارلت میکلینبرک روز دوشنبه ۲۲ جون (دوم سرطان) به خبرنگاران گفت که گلوله باری صبح دوشنبه در گردهمایی از قبل برنامه ریزی ناشده که به مناسبت ۱۵۵ سالروز ختم برده داری در امریکا به راه انداخته شده بود، رخ داد.

به گفته پولیس چندین نفر به روی مردم گلوله باری کردند که در نتیجه یک زن در محل رویداد و یک نفر دیگر که به شدت زخمی شده بود، در شفاخانه جان سپردند. پولیس جزییات بیشتر در مورد هویت قربانیان این رویداد ارایه نکرده است.

تا حال واضح نشده است که این گلوله باری توسط کی صورت گرفته و مقامات می‌گویند که در پیوند با این رویداد، تا کنون کسی بازداشت نشده است.

در همین حال پولیس شهر سیاتل ایالت واشنگتن نیز از گلوله باری در یک گردهمایی اعتراضی خبرداده است که به گفتۀ مقام‌ها در این رویداد تنها یک نفر زخمی شده است.

پولیس در شهر مینیاپولس ایالت منیسوتا نیز روز گذشته گفته بود که در اثر گلوله باری، در میان اعتراض کنندگان، کم از کم یک نفر کشته و ۱۱نفر دیگر زخمی شده اند.

هزاران شهروند امریکا برای گرامیداشت از ۱۹جون در سراسر این کشور راهپیمایی کردند. ۱۵۵ سال پیش در همین روز برده داری در امریکا از میان رفت.

راهپیمایی‌های امسال به مناسبت ختم برده داری در امریکا، در پی تظاهرات گسترده علیه خشونت پولیس و بی عدالتی نژادی برگزار شده است؛ تظاهراتی که در پی درگذشت یک مرد سیاهپوست در بازداشت پولیس ابتدا در ایالت منیسوتا شکل گرفت و به سرعت در بیش از ۲۰ ایالت امریکا گسترش یافت.

XS
SM
MD
LG