لینک های دسترسی

Breaking News

اوباما در عربستان در مورد ایران و داعش صحبت کرد


قرار است رئیس جمهور ایالات متحده فردا پنجشنبه در نشست شورای همکاری خلیج که شامل شش کشور می باشد، نیز اشتراک ورزد
قرار است رئیس جمهور ایالات متحده فردا پنجشنبه در نشست شورای همکاری خلیج که شامل شش کشور می باشد، نیز اشتراک ورزد

رئیس جمهور ایالات متحده و پادشاه عربستان سعودی روز چهارشنبه، روی اهمیت یک "عملکرد فراگیر" برای کاهش درگیری های منطقه یی، توافق کردند.

قصرسفید گفت که دو رهبر، پس از دو ساعت ملاقات پشت در های بسته در ریاض؛ در مورد "چالش های ناشی از فعالیت های تحریک آمیز ایران در منطقه" بحث کردند.

اعلامیۀ قصرسفید حاکیست که بارک اوباما ازاقدامات اخیر در عرصۀ "قطع مخاصمات در یمن و تعهدات شاه سلمان در راستای فراهم آوری کمک های بشری در سرتاسر آن کشور" استقبال کرده است.

برعلاوه، آقای اوباما اهمیت تشدید مبارزه علیه گروه دولت اسلامی را برجسته ساخته و از نقش مهم و عربستان در ائتلاف علیه آن گروه، استقبال کرد.

رئیس جمهور اوباما روز چهارشنبه وارد عربستان سعودی شد و با ملک سلمان بن عبدالعزیز، شاه عربستان سعودی، روی یک سلسله مسایل به شمول وضعیت ایران، نا آرامی ها در یمن و سوریه و مبارزه با گروۀ دولت اسلامی، صحبت کرد.

ایالت متحده امریکا و عربستان سعودی متحدین طولانی بوده اما در این اواخر یک سلسله تنش ها نیز میان این دو کشور وجود داشته است.

رئیس جمهور اوباما عربستان سعودی را مورد انتقاد قرار داده و می گوید که ریاض در مبارزه علیه گروۀ دولت اسلامی یا داعش به حد کافی تلاش نمی کند.

اما آقای اوباما در ملاقات با شاه عربستان سعودی، از او به خاطر میزبانی نشست شورای همکاری کشورهای خلیج سپاسگذاری کرد.

قرار است رئیس جمهور ایالات متحده فردا پنجشنبه در نشست شورای همکاری خلیج که شامل شش کشور می باشد، نیز اشتراک ورزد.

رئیس جمهور اوباما امروز در حآلی وارد ریاض شد که اشتن کارتر وزیر دفاع ایالات متحده روز گ‍ذشته با آن کشور سفر رسید.

اشتن کارتر وزیر دفاع ایالامتحده با وزرای دفاع کشورهای شامل در شورای همکاری خلیج
اشتن کارتر وزیر دفاع ایالامتحده با وزرای دفاع کشورهای شامل در شورای همکاری خلیج

آقای کارتر روز چهارشنبه در نشست وزیرای دفاع شورای همکاری خلیج، از کشورهای عضو خواست تا هر چه بیشتر در مبارزه با گروۀ داعش سهیم شوند.

وزیر دفاع ایالات متحده همچنان از این کشورها می خواهد تا با حکومت عراق در مبارزه با گروۀ دولت اسلامی و اعمارمجدد ساحات دوباره تصرف شده توسط نیروهای عراقی، کمک و همکاری کنند.

به گفتۀ یک تن از مقامات ارشد نظامی امریکا، غور روی فعالیت های بی ثبات کنندۀ ایران و شکست گروۀ داعش از جمله دو موضوع مهم شامل در اجندای سفر آقای کارتر به عربستان سعودی می باشد.

XS
SM
MD
LG