لینک های دسترسی

Breaking News

اومیکرون در ۱۵ ایالت امریکا تثبیت شده است


مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گزارش داده است که اومیکرون، شکل جهش یافتۀ جدید کروناویروس، در کم از کم ۱۵ ایالت امریکا تثبیت شده است، اما هنوز هم شکل دلتای کروناویروس، عامل اکثریت واقعات کووید۱۹ در این کشور است.

روشل والنسکی، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده در مصاحبه با شبکۀ خبری ای‌بی‌سی گفت: " ده‌ها واقعۀ [اومیکرون] داریم و آن را از نزدیک پیگیری می‌کنیم. هر روز از شمار بیشتر و بیشتر واقعات [ابتلا به شکل اومیکرون کروناویروس] با خبر می‌شویم و به نظر می‌رسد که آمار رو به افزایش است."

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که تا کنون موارد ابتلا به اومیکرون در کالیفورنیا، کلورادو، کنیتیکت، هاوایی، مریلند، ماساچوستس، مینسوتا، میزوری، نبراسکا، نیوجرسی، نیویارک، پنسلوانیا، یوتا، واشنگتن و ویسکانسن ثبت شده است.

لویزیانا از یک واقعۀ مشکوک ابتلا به شکل اومیکرون کروناویروس خبر داده است و به گفتۀ مقام‌های امریکایی، بیماری که در نیوجرسی مبتلا به اومیکرون تشخیص شده است، پیشتر به ایالت جورجیا سفر کرده بود.

با اینحال، به گفتۀ خانم والنسکی، شکل دلتای کروناویروس عامل بیشترین واقعات کووید۱۹ در ایالات متحده است. او افزود که روزانه بین ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار واقعۀ مثبت کووید۱۹ در ایالات متحده ثبت می‌شود که عامل ۹۹.۹ درصد آن شکل دلتای کروناویروس است.

اومیکرون تازه‌ترین شکل جهش یافتۀ کروناویروس است که در هفته‌های اخیر ابتدا در افریقای جنوبی و شماری از کشورهای همسایۀ آن تثبیت شده و به سرعت چندین کشور آسیایی، اروپایی، امریکایی و آسترالیا از تثبیت واقعات آن خبر دادند.

تا کنون مشخص نیست که اومیکرون چقدر ساری است، آیا سبب ایجاد بیماری شدید می‌شود و یا هم در برابر واکسین‌های موجود کووید۱۹ مقاوم است یا خیر. اما دانشمندان سرگرم تحقیق در این مورد اند و به گفتۀ مقام‌های امریکایی و سازمان جهانی صحت، به زودی معلومات کافی در مورد این ویروس قابل دسترس خواهد شد.

XS
SM
MD
LG