لینک های دسترسی

Breaking News

شمار موارد مرگ ناشی از کروناویروس در امریکا از مرز ۸۵۰ هزار گذشت


مقام های امریکا گفته که با موجه تازه جهش یافتهٔ کروناویروس، اومیکرون، بیشتر افرادی در شفاخانه بستری شده اند که واکسین کووید۱۹ را دریافت نکرده اند
مقام های امریکا گفته که با موجه تازه جهش یافتهٔ کروناویروس، اومیکرون، بیشتر افرادی در شفاخانه بستری شده اند که واکسین کووید۱۹ را دریافت نکرده اند

شمار مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ روز یکشنبه ۱۶ جنوری (۲۶ جدی) در سراسر ایالات متحده از مرز ۸۵۰ هزار نفر گذشت.

بر اساس تازه‌ترین آماری که از سوی پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشر شده است، از آغاز شیوع کروناویروس به اینسو نزدیک به ۶۵ میلیون ۶۶۰ هزار نفر در سراسر امریکا به کووید۱۹ مبتلا شده اند.

بر اساس این آمار، ۸۵۰ هزار و ۶۵۰ نفر تا حال در سراسر ایالات متحده پس از ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده که آمار مبتلایان بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری را در سراسر جهان ثبت تعقیب می‌کند، همچنین گزارش داده است که از آغاز شیوع این بیماری تا حال، بیش از ۳۲۷ میلیون ۵۰۹ هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده اند که از آن جمله پنج میلیون ۵۳۸ هزار و ۵۹۱ نفر جان باخته اند.

شماری مرگ و میر بیماری کووید-۱۹ در امریکا در حالی از مرز ۸۵۰ هزار نفر گذشته که این کشور با موج تازه جهش یافتهٔ کروناویروس (اومیکرو) دست و پنجه نرم می کند.

اومیکرون برای نخستین بار در اواخر ماه نومبر ۲۰۲۱ میلادی در افریقای جنوبی شناسایی شد و به گفتهٔ سازمان جهانی صحت، این گونهٔ تازه جهش یافتهٔ کروناویروس تا حال در کم و بیش ۱۵۰ کشور جهان سرایت کرده است.

سازمان جهانی صحت استدلال کرده است که عدم دسترسی به واکسین و گردش کروناویروس در شماری از کشورها، به ویژه کشورهای فقیر، سبب شده است که گونه‌های خطرناک این ویروس به وجود آمده و شایع شود.

این سازمان همچنین گفته است که توزیع غیر عادلانهٔ واکسین در کشور‌های فقیر یکی از عوامل عمدهٔ جهش‌های تازهٔ کروناویروس در جهان است و تا زمانیکه به این مشکل رسیدگی نشود، تطبیق دوز‌های تقویتی در کشور‌های ثروتمند به تنهایی نمی تواند این بیماری را مهار کند.

XS
SM
MD
LG