لینک های دسترسی

Breaking News

مردم در پاکستان فردا به پای صندوق های رای میروند


پاکستان فردا چهارشنبه شاهد برگزاری انتخابات پارلمانی خواهد بود. کمپاین های انتخاباتی امروز متوقف شده و آمادگی ها برای یک دور تازۀ گزار از یک حکومت ملکی به حکومت ملکی دیگر گرفته شده است.

در انتخابات فردا، بیش از ١٢هزار نفر به خاطر راهیابی به ٣۴٢ کرسی در پارلمان مرکزی این کشور رقابت میکنند که بر اساس قانون مجموعا ۲۷۲ کرسی از طریق رقابت، ٦٠ کرسی دیگر برای زنان و ١٠ کرسی دیگر نیز برای اقلیت های مذهبی در نظر گرفته شده است.

به گفتۀ مقامات، هشتاد و پنج هزار و ۳۰۷ مرکز رای دهی در سراسر پاکستان برای رای دادن باز خواهد بود. مقامات مدافع دیموکراسی، اردو و ادارات استخباراتی پاکستان را به دخالت در انتخابات و حمایت از تحریک انصاف متهم کرده اند.

از ایجاد پاکستان در ماه آگست سال ١٩۴٧میلادی، این کشور فراز و نشیب های زیادی سیاسی را پشت سر گذاشته است.

از درگیری های سیاسی میان احزاب حاکم گرفته تا کودتا های متعدد توسط اردوی این کشور، پاکستان همواره در کانون تحولات چند دهه اخیر جنوب آسیا بوده و نقش عمده ای را بازی کرده است.

از زمان استقلال تا کنون، اردوی این کشور تقریبا در نیمی از موارد، قدرت را در این کشور در دست داشته است.

پس از اعدام ذوالفقار بوتو در سال نوزده هفتاد و نه، دخترش در سال ١٩٨٢ میلادی قدرت را در حزب مردم پاکستان به دست گرفت تا سرانجام در سال ١٩٩۴ میلادی، بی نظیر بوتو نه تنها اولین زن پاکستانی بود که رهبری این کشور را به دست گرفت، بلکه اولین زن مسلمانی نیز بود که به چنین مقام بلند سیاسی نایل آمد.

با این حال، حتا این رهبر جوان نیز نتوانست پاکستان را از دست به دست شدن قدرت میان اردو و احزاب سیاسی این کشور در امان بماند.

مردم در پاکستان فردا به پای صندوق های رای میروند
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:35 0:00

XS
SM
MD
LG