لینک های دسترسی

Breaking News

دعوت اسلام آباد از ریاض برای پیوستن به دهلیز اقتصادی چین و پاکستان


عمران خان روز چهارشنبه (۲۸ سنبله) با پادشاه عربستان سعودی در شهر جده ملاقات کرد.
عمران خان روز چهارشنبه (۲۸ سنبله) با پادشاه عربستان سعودی در شهر جده ملاقات کرد.

اسلام آباد از عربستان سعودی برای پیوستن به دهلیز اقتصادی چین و پاکستان دعودت کرد.

فواد چوهدری، وزیر اطلاعات پاکستان روز پنجشنبه (۲۹ سنبله) گفت که عربستان سعودی نخستین کشوری است که به خاطر پیوستن به دهلیز اقتصادی چین و پاکستان دعوت شده است.

آقای چوهدری افزود که یک هیات متشکل از مقام های سعودی به شمول وزرای مالیه و انرژی این کشور در اوایل هفته اکتوبر به پاکستان سفر می کند.

به گفته وزیر اطلاعات پاکستان، این سفر هیات عربستان سعودی "بنیاد یک مشارکت بسیار بزرگ" را بین اسلام آباد و ریاض خواهد گذاشت.

خبر دعوت اسلام آباد از عربستان سعودی برای پیوستن به دهلیز اقتصادی چین و پاکستان، پس پایان از سفر دو روزه عمران خان، صدر اعظم جدید پاکستان به عربستان سعودی اعلام می شود.

برخی رسانه ها گزارش داده اند که عمران خان به خاطر رسیدگی به بحران کاهش ارزش روپیه پاکستانی، خواستار کمک مالی از عربستان سعودی شده است.

اما وزیر اطلاعات پاکستان در مورد اینکه آیا ریاض به اسلام آباد وعده کمک مالی داده است یا خیر، جزییات ارایه نکرد.

این در حالیست که وزیر تجارت پاکستان هفته گذشته با انتقاد از چگونگی تطبیق پروژه های دهلیز اقتصادی چین و پاکستان گفته بود که قرارداد تطبیق این پروژه ها بیشتر به نفع چینایی ها است.

این وزیر کابینه پاکستان همچنان خواستار تعلیق تطبیق این پروژه ها تا پایان بررسی مجدد آن شده بود. اما او سپس گفت که اظهارات او در مورد پروژه های دهلیز اقتصادی چین و پاکستان تعبیر نادرست شده است.

پاکستان در گذشته نیز خواستار پیوستن سایر کشور ها به این دهلیز اقتصادی شده بود اما تا کنون هیچ کشوری به دلیل نقش مسلط چین در تطبیق پروژه های این دهلیز اقتصادی، علاقمندی برای پیوستن به آن نشان نداده است.

XS
SM
MD
LG