لینک های دسترسی

Breaking News

عمران خان: دخالت پاکستان در جنگ افغانستان اشتباه بزرگ بود


عمران خان، صدراعظم پاکستان از حکومات و مقامات پیشین کشورش به دلیل دخالت در جنگ علیه تروریزم به رهبری امریكا در افغانستان، انتقاد کرده و آنرا "اشتباه بزرگ" خواند.

پس از حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱، ایالات متحده جنگ علیه تروریزم را در افغانستان آغاز کرد و پاکستان نیز در کنار آن قرار گرفت؛ جنگی که در آن امریکا رژیم طالبان را سقوط داد.

در ۱۱سپتمبر سال ۲۰۰۱، برج های دو گانه تجارتی در شهر نیویارک هدف حمله قرار گرفت که منجر به کشته شدن حدود ۳۰۰۰ نفر شد.

ایالات متحده اسامه بن لادن، رهبر پیشین القاعده را که در آن زمان در افغانستان بود، مسوول این حملات خواند.

براساس گزارش بخش دیوه صدای امریکا، عمران خان طی یک بیانیه گفته است: "ما قبلاً اشتباهاتی مرتکب شده بودیم و در جنگ های دیگران درگیر شده بودیم. این جنگ ما نبود، ما به دلیل فشار آنان در جنگ دخیل شدیم که به کشور (پاکستان) آسیب زیاد رسانید. "

آقای خان نگفت که در این جنگ پاکستان متحمل کدام "خسارات" شده است، اما گفت "پاکستان در ازای دریافت پول به بخشی از جنگ‌های خارجی تبدیل شده است" و باید از اشتباهات این "رویکردهای نادرست" درس بگیریم.

این اظهارات صدراعظم پاکستان در حالی صورت گرفته است که دولت افغانستان بارها پاکستان را به پناه دادن، آموزش و سپس اعزام جنگجویان طالبان برای جنگ در افغانستان متهم کرده است؛ ادعاهای که پاکستان آنرا همواره رد کرده است.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به تازگی گفته است که با پاکستان مشکل داشته و از گروه طالبان نیز خواسته است تا روابط شان را با پاکستان قطع کنند.

XS
SM
MD
LG