لینک های دسترسی

Breaking News

تقاضای مجلس سنای افغانستان از شورای امنیت ملل متحد


صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان
صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان

وزارت داخله افغانستان می گوید تا هنوز هم حملات توپخانه یی از آن طرف سرحد به داخل خاک افغانستان جریان دارد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله افغانستان به روز چهار شنبه در یک نشست خبری در این مورد گفت با کمال تأسف که هنوز هم حملات توپخانه یی و پرتاب راکت از آن سوی مرز به نقاط سرحدی افغانستان صورت می گیرد، وزارت داخله مثل گذشته و همیشه این حملات را به شدت محکوم می کند و ما خواهان متوقف شدن فوری این حملات استیم.

وی علاوه کرد، در عین حال اقداماتی که از سوی حکومت افغانستان صورت گرفته قابل توجه است، سفیر شان خواسته شده، از طریق نهاد هایی که مسؤولیت شان است سفیر احضار شده و این مسئله با جدیت همرایشان مطرح شده است.

در این حال مجلس سنای افغانستان از ادامه حملات راکتی پاکستان بر مناطق مرزی افغانستان شدیداً ابراز نگرانی کرده و طی نامه یی عنوانی شورای امنیت سازمان ملل متحد، خواستار توقف این حملات شده است.

مجلس سنای افغانستان همچنان حملات توپخانه یی پاکستان بر مناطق مرزی افغانستان را تجاوز و مداخله صریح پاکستان در امور داخلی افغانستان میخواند و از شورای امنیت سازمان ملل می خواهد تا در صورت متوقف نشدن این حملات حتی گزینه های نظامی را نیز مورد بررسی قرار دهد.

محمد علم ایزدیار نائب اول مشرانو جرگه در صحبت با رادیو آشنا، صدای امریکا در رابطه به بخش هایی از نامۀ ارسالی مجلس سنا عنوانی شورای امنیت سازمان ملل

گفت "مشرانو جرگۀ شورای ملی فیصله کرد که یک نامۀ سرگشاده به شورای امنیت سازمان ملل فرستاده شود."

حدود یک هفته شده است که پاکستان برخی مناطق مرزی افغانستان را در ولایات کنر و نورستان مورد حملات راکت و توپخانه قرار داده است.

به اساس گزارش ها ده ها تن به شمول زنان و کودکان در اثر این حملات کشته و زخمی شده اند .

این حملات همچنان باعث بی جا شدن صدها خانواده از منازل و مناطق اصلی شان شده است.

قبل از این نیز مناطق سرحدی افغانستان هدف حملات راکت و توپخانه از پاکستان قرار گرفت اما پس از حدود سه ماه این حملات یک بار دیگر از سر گرفته شده است.

مقامات وزارت داخله افغانستان می گوید، پولیس افغان آمادۀ هر گونه واکنش در برابر این حملات می باشد.

وزارت داخله همچنان از اجرای بیشتر از بیست عملیات در نقاط مختلف افغانستان در هفتۀ گذشته خبر داد که به گفتۀ مسؤولین آن وزارت، در این عملیات ها ده ها طالب مسلح کشته و یا هم دستگیر شده اند.

سخنگوی وزارت داخله در رابطه به میزان تلفات پولیس و افراد ملکی نیز معلومات داد و گفت که در جریان یک هفتۀ گذشته در اثر حملات انتحاری و انفجار ماین های کنار جاده در نقاط مختلف افغانستان ۳۵ غیر نظامی کشته و ۶۶ تن دیگر زخمی شده اند.

بر اساس معلومات وزارت داخله در اثر عملیات های جداگانه در هفتۀ گذشته ۳۴ پولیس کشته و ۴۴ تن دیگر مجروح شده اند.

XS
SM
MD
LG