لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: پس از این به افراد بالاتر از ۱۵ سال پاسپورت ده ساله صادر می‌شود


ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخلۀ حکومت طالبان می‌گوید که پس از این به افراد بالاتر از سن ۱۵ سال، پاسپورت ده ساله توزیع می‌شود.

شفیع‌الله تسل، سخنگوی این ریاست، روز دوشنبه ۱۸ مارچ (۲۹ حمل) به صدای امریکا گفت که متقاضیانی که عمر شان کمتر از ۱۵ سال است، می‌توانند پاسپورت پنج‌‌ساله درخواست کنند.

طالبان از صدور پاسپوت‌ پنج ساله بیش از ۵۰۰۰ افغانی و از پاسپورت‌ ده ساله، ۱۰هزار افغانی پول می‌گیرند. همچنین فیس پاسپورت برای کودکان کمتر از چهارهزار افغانی در نظر گرفته شده است.

آقای تسل افزود افرادی که بیش از ۱۵ سال سن دارند، تنها گزینه پاسپورت ده ساله را دارند و این تصمیم به دلیل کاهش ازدحام در این ریاست و ارایۀ سهولت بیشتر به متقاضیان گرفته شده است.

این در حالی است که دو روز پیش، عبدالحکیم حمدی، رییس عمومی پاسپورت ادارهٔ طالبان، گفت که به منظور ایجاد سهولت‌های بیشتر، به ویژه کوتاه سازی مراحل اداری و تخنیکی در این ریاست، تلاش‌ها جریان دارد.

آقای حمدی افزوده است که در حدود یک ماه گذشته، اسناد نزدیک به ۳۰۰ هزار پاسپورت مربوط به مرکز و ولایات که در این ریاست انبار شده بود، مورد بررسی قرار گرفته و توزیع آن جریان دارد.

رییس پاسپورت وزارت داخلۀ حکومت طالبان همچنین گفت که هم اکنون ظرفیت تخنیکی این ریاست را بالا برده و در حال حاضر، توانایی چاپ بیش از شش‌هزار پاسپورت را در یک روز دارند.

این در حالی است که هفته گذشتهٔ، وزارت داخلۀ طالبان گفت که ثبت آنلاین درخواست پاسپورت را دوباره در کابل فعال کرده و از متقاضیان آن خواست که پس از این به گونۀ آنلاین درخواست کنند.

این وزارت گفته بود هیچ محدویتی در ثبت‌نام‌ آنلاین برای اخذ پاسپورت وجود ندارد و قرار است که ریاست عمومی پاسپورت در ماه رمضان روزانه تا ۲۰۰۰ پاسپورت به متقاضیان توزیع کند.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان به تاریخ ۱۵ اگست ۲۰۲۱ میلادی، صدور پاسپورت متوقف شد، تا اینکه به تاریخ ۱۵ اکتوبر روند توزیع پاسپورت در کابل از سر گرفته شد.

این در حالی است که بسیاری از متقاضیان پاسپورت همواره از عدم مدیریت طالبان برای توزیع این روند انتقاد کرده و گفته اند که کارمندان این ریاست، توان رسیدگی به طی مراحل تمامی اسناد شان را ندارند.

XS
SM
MD
LG