لینک های دسترسی

Breaking News

روند توزیع پاسپورت در ولایات افغانستان به زودی آغاز می‌شود – مقام‌ها


ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخلۀ حکومت طالبان می‌گوید که روند توزیع پاسپورت در ولایات این کشور به تاریخ ۱۶ حمل آغاز می‌شود.

شفیع‌الله تسل، آمر مطبوعات این ریاست روز سه شنبه ۲۹ مارچ (نهم حمل) به خبرنگاران گفت که شهروندان این کشور می‌توانند برای اخذ پاسپورت به گونۀ آنلاین درخواست کنند.

ریاست عمومی پاسپورت به تاریخ ۱۴ مارچ توزیع پاسپورت را در تمام ولایات افغانستان به دلیل "پایان سال مالی و تصفیۀ حسابات مالی" متوقف کرد. در حال حاضر، تنها در کابل روند توزیع پاسپورت ادامه دارد.

آمر مطبوعات ریاست عمومی پاسپورت همچنین از متقاضیان پاسپورت خواست که به خاطر اخذ پاسپورت نباید به کسی رشوه بدهند. او تاکید کرد که یگانه راه گرفتن پاسپورت ثبت نام به گونۀ آنلاین است که این روند تا چند روز دیگر آغاز می‌شود.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان به تاریخ ۱۵ اگست، صدور پاسپورت متوقف شد، تا اینکه به تاریخ ۱۵ اکتوبر روند توزیع پاسپورت در کابل از سر گرفته شد.

با وصف تقاضا‌ی شدید، ریاست پاسپورت به تاریخ ۱۵ نومبر اعلام کرد که به دلیل مشکلات تخنیکی و از کار افتادن برخی وسایل، به ویژه دستگاه‌های بایومتریک، توزیع پاسپورت در کابل تا اطلاع بعدی متوقف شده است.

این در حالی است که بسیاری از متقاضیان پاسپورت همواره از عدم مدیریت طالبان برای توزیع این روند انتقاد کرده و گفته اند که کارمندان این ریاست، توان رسیدگی به طی مراحل تمامی اسناد شان را ندارند.

آنان از مسوولان این اداره خواستند که برای رسیدگی به مشکلات مراجعین در کابل و ولایات تلاش کرده و زمنیه بهتر را در این بخش فراهم سازند.

XS
SM
MD
LG