لینک های دسترسی

Breaking News

تصمیم توزیع پاسپورت در روز‌های پنجشنبه به افراد طالبان لغو شد


ریاست عمومی پاسپورت وزارت داخلۀ طالبان می‌گوید که تصمیم توزیع پاسپورت در روزهای پنجشنبه به افراد این گروه را به دلیل مشکلات امنیتی لغو کرد.

عالم گل حقانی، رییس این اداره روز شنبه اول جنوری (۱۱ جدی) در یک پیام ویدویی گفت: "به اطلاع تمام هموطنان، کارمندان دولتی و برادران مجاهد رسانیده‌ می‌شود که روزهای پنجشنبه که برای مجاهدین اختصاص داده شده بود، آن روز لغو شده است. مجاهدین در این روز برای اخذ پاسپورت مراجعه نکنند."

آقای حقانی همچنین گفت که بر اساس تصمیم جدید، پس از این روزهای پنجشنبه و جمعه رخصتی عمومی است و ریاست پاسپورت در این روزها به روی تمامی متقاضیان مسدود خواهد بود.

ریاست عمومی پاسپورت پیش از این، روزهای پنجشنبه را برای توزیع پاسپورت به افراد و اعضای خانواده‌های طالبان اختصاص داده بود؛ اقدامی که با اعتراضات شماری زیادی از افغان‌ها مواجه شده و آنرا امتیازدهی عنوان کرده بودند که در افغانستان پیشینه نداشته است.

وزارت داخلهٔ طالبان به تاریخ ۲۳ دسمبر (دوم جدی) گفت که از وقوع یک حمله انتحاری بر ریاست پاسپورت کابل جلوگیری کرد.

پس از این رویداد، روند فعالیت ریاست پاسپورت در کابل متوقف شد و تا کنون طالبان موفق با بازگشایی آن نشده اند.

آقای حقانی اضافه کرد که این اداره به زودی فعالیت خود را در کابل از سر خواهد گرفت.

این ریاست ماه گذشته پس از آن مسدود شد که وسایل ثبت بایومتریک آن به دلیل طی مراحل هزاران درخواست در روز از کار افتاد، اما در اواخر ماه قوس این مشکل برطرف و برای چند روز معدود دوباره فعال شده بود.

بر اساس معلومات این ریاست در حال حاضر، دفاتر ولایتی پاسپورت نیز، روزانه در حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ پاسپورت را طی مراحل می‌کنند و مسوولین این ریاست از متقاضیان می‌خواهند که به ولایت‌های مربوطه شان برای دریافت پاسپورت مراجعه کنند.

XS
SM
MD
LG