لینک های دسترسی

Breaking News

کندی مذاکرات دوحه؛ ولسی جرگه خواهان تسریع این روند شد


ولسی جرگۀ افغانستان با انتقاد از کندی دور دوم مذاکرات صلح این کشور در دوحه، از هر دو جانب خواست تا به نگرانی‌های مردم پایان دهند.

حدود دو هفته از حضور هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در دوحه سپری شده است، اما تا اکنون گروپ‌های تعیین‌شده دو جانب دو بار با هم دیده اند و هنوز برای ترتیب آجندای گفتگوهای صلح به نتیجه‌ای دست نیافته اند.

میر رحمان رحمانی، رییس ولسی جرگه گفت: "پیچیدگی گفتگوها، تاخیر در ترتیب آجندا، بی‌علاقگی هیات طالبان، موقف‌گیری‌های مرموز، آمادگی هر دو طرف برای آغاز جنگ‌های ویرانگر، نبود اجماع سیاسی داخلی و پراگندگی کار هیات رهبری شورای عالی مصالحه در نبود طرح ملی نجات کشور، مسیر دست‌یابی به صلح را دشوار ساخته است."

آقای رحمانی به نمایندگی از ولسی جرگه از جامعۀ جهانی خواست که در پیشبرد مذاکرات صلح و رسیدن به نتیجۀ مطلوب، افغانستان را بیشتر از پیش همکاری کند.

همچنان ولسی جرگۀ افغانستان بار دیگر از گروه طالبان خواست که به خشونت‌ها پایان دهند و به برقراری آتش‌بس تعهد کنند.

این در حالی است که شام دیروز روسا و تعدادی از اعضای هیات‌مذاکره کننده در دوحه در مورد آجندای صلح بحث کرده اند.

معصوم ستانکزی، رییس هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان امروز گفت که بحث روی تقسیم‌بندی اجندای صلح در قطر ادامه دارد و تا پایان هفته گفتگوهای جدی میان دو طرف آغاز خواهد شد.

دور دوم مذاکرات هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان به تاریخ ۲۱ جدی برای توحید و ترتیب اجندای صلح در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد.

XS
SM
MD
LG