لینک های دسترسی

Breaking News

پشتیبانی‌‌ ناتو از نظامیان افغان ادامه خواهد یافت - میلر


سکلا میلر، فرماندۀ ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است پشتیبانی ناتو از نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد یافت.

آقای میلر روز سه شنبه ۱۲ جنوری (۲۳ جدی) که به قندهار سفر کرده بود در یک پیام تصویری گفت: "تعهد ما بر حمایت از نظامیان افغان همچنان به گونۀ قوی آن باقی است. امروز خرسندم که با والی جدید قندهار ملاقات کردم، در این دیدار در مورد همکاری میان نهادهای امنیتی افغان صحبت کردیم."

در این سفر که محمد یاسین ضیا، لوی درستیز اردوی ملی افغانستان نیز حضور داشت، آنان وضعیت امنیتی ولایت قندهار را با مقام‌های محلی و امنیتی این ولایت به بررسی گرفته اند.

در این حال، یک مقام امنیتی در قندهار که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که مقام‌های امنیتی افغان و امریکایی دیشب در بارۀ انتقال مسوولیت برخی از واحد‌های نظامی میدان هوایی قندهار به نیروهای امنیتی افغان بحث و گفتگو کرده اند. این منبع افزود که این جلسه را آقای میلر و ضیا رهبری می‌کردند.

ماموریت حمایت قاطع ناتو، نیروهای امریکایی در افغانستان و وزارت دفاع ملی تا اکنون در بارۀ واگذاری برخی از واحدهای نظامی میدان هوایی قندهار به نظامیان افغان چیزی نگفته اند.

پس از امضای توافقنامۀ صلح میان ایالات متحده و طالبان که اواخر فبروری سال گذشتۀ میلادی در قطر امضا شد، ایالات متحده چندین پایگاه خورد و بزرگ نظامی خود را در افغانستان مسدود کرده است.

بر اساس توافقنامۀ دوحه، باید تمام نیروهای خارجی تا ماه می سال روان میلادی افغانستان را ترک کنند.

این در حالی است که هفته گذشته نیروهای امریکایی مستقر در یک پایگاه نظامی در لوگر که به نام FOB Shank یاد می‌شد به کلی این پایگاه را تخلیه کرده و آن را به قوای افغان تحویل دادند.

مقام‌های محلی ولایت لوگر گفته اند که در این پایگاه که در پل علم مرکز آن ولایت موقعیت داشت، در آخرین روزها و پیش از تحویلدهی آن به افغان‌ها کم و بیش ۳۰۰ منسوب قوای خاص امریکا مستقر بودند.

XS
SM
MD
LG