لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا از ایجاد حکومت موقت در افغانستان طرف‌داری نمی‌کند - ویلسن


شارژدافیر سفارت امریکا در کابل می‌گوید که ایالات متحده از ایجاد حکومت موقت در افغانستان طرف‌داری نکرده و نیز از تشکیل آن پشتیبانی نخواهد کرد.

راس ویلسن روز چهارشنبه ۱۳ جنوری (۲۴ جدی) در رشته پیام‌هایی در صفحۀ تویترش نگاشت "ما از دولت موقت طرف‌داری نکرده‌ایم و ایالات متحده نیز از آن طرف‌داری نمی‌کند. نتایج مذاکرات صلح افغانستان به افغان‌ها بستگی دارد و ما معتقد استم که این نتایج باید منعکس‌کننده آرزوها و خواست مردم افغانستان باشد."

آقای ویلسن بار دیگر خواهان کاهش بی‌درنگ خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان شده و افزودکه ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ در این کشور از طریق یک توافق سیاسی متعهد است.

به باور وی این توافق سیاسی باید تضمین کند که دستاورهای ۱۹ سال گذشته در حفظ شده و افغانستان به عنوان کشور متحد، دموکراتیک و مقتدر باقی بماند.

آقای ویلسن همچنان از پیشرفت‌ها در گفتگوهای صلح افغانستان ابراز خرسندی کرده و افزوده که در مرحلۀ دوم این مذاکرات، نیاز است تا کارهای زیادی انجام شود.

در روزهای گذشته اظهاراتی در مورد ایجاد حکومت موقت از سوی برخی سیاست‌مداران افغان ابراز شد، هر چند طالبان صحبت در مورد ایجاد حکومت موقت را در جریان مذاکرات صلح رد کرده اند.

این در حالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان به تاریخ هشتم جنوری (۱۹ جدی) گفت که هدف اساسی وی این است تا قدرت را از طریق ارادۀ مردم به جانشین منتخب خود تحویل دهد.

آقای غنی در مصاحبۀ با تلویزیون سی‌ان‌ان همچنان گفت که انتقال قدرت از طریق اراده مردم، ارج گذاشتن به قربانی‌های غیرنظامیان، فعالان مدنی و مردم افغانستان است.

XS
SM
MD
LG