لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون از وقوع حملات بیشتر در نزدیک میدان هوایی کابل هشدار داد


وزارت دفاع ایالات متحده از احتمال حملات بیشتر، مشابه حملهٔ انتحاری روز پنجشنبه، در میدان هوایی بین المللی کابل هشدار داد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون گفت که ماموریت تخلیه ممکن با حملات بیشتر مواجه شود: "ما هنوز معتقدیم تهدیدهای معتبری وجود دارد ... تهدیدهای مشخص و موثق".

وزارت دفاع امریکا همچنان گفته است که روز گذشته تنها یک بم گذار انتحاری در میدان هوایی کابل حمله را انجام داده بود. گزارش های اولیه حاکی از دو انفجار جداگانه بود.

در حملهٔ دیروز که شاخهٔ خراسان گروه داعش مسوولیت آنرا به دوش گرفت ۱۳نظامی امریکایی و در حدود ۱۰۰ غیرنظامی افغان کشته شده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال دامینیک راب، وزیر خارجهٔ بریتانیا می‌گوید که در میان قربانیان حملهٔ انتحاری دیروز در نزدیکی میدان هوایی کابل، دو شهروند بریتانیا و یک کودک یک شهروند دیگر این کشور نیز شامل اند.

آقای راب گفت که دو شهروند دیگر این کشور در حملهٔ انتحاری دیروز زخمی شده اند.

او افزود که این افراد "بی‌گناه" که تلاش داشتند دوستان شانرا به بریتانیا ببرند توسط "تروریست‌های بزدل به قتل رسیدند".

در همین حال، هانک تیلور، جنرال اردوی ایالات متحده امروز ۲۷ اگست (پنجم سنبله) یک روز پس از حملهٔ مرگبار گروه داعش بر میدان هوایی کابل گفت که عملیات تخلیه جریان دارد و هنوز هم ۵۴۰۰ نفر در داخل میدان هوایی کابل حضور دارند.

جنرال تیلور گفت که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۲۵۰۰ نفر توسط ۸۹ پرواز طیاره‌های نظامی امریکایی و ایتلاف از افغانستان به بیرون از کشور انتقال داده شده اند.

آقای تیلور به خبر نگاران افزود که ایالات متحده ۳۱ اگست را منحیث روز اخیر عملیات تخلیه تعیین کرده و "تا آخرین لحظه" قادر خواهد بود مردم را انتقال دهد.

قصر سفید در یک اعلامیهٔ تازه نوشته است که از ۱۴ ماه اگست تا ۲۷ اگست (پنج سنبله) ۱۰۵۰۰۰ هزار نفر از افغانستان بیرون کشیده شده و از اواخر ماه جولای تا اکنون ایالات متحده ۱۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر را یا به بیرون از افغانستان انتقال داده و یا هم بیرون شدن آنانرا تسهیل بخشیده است.

XS
SM
MD
LG